Friday, December 18, 2020

CUBA RAIKAN DUA BLOK PEMBANGKANG


SEMUA kena akur untuk persatukan Anwar-Atuk adalah sukar.Sejarahnya semua org tahu.Kemulut PH boleh direlai dng membahagikan pembangkang kpd 2 block.Satu blok Atuk di sana ada Amanah,Dap,Pejuang,warisan dan lain lain.Block Anwar kekal bersama PH hanya PKR.


Block GC berketuakan Atuk. Dan PH kekalkan Anwar.Sama sama kita berlawan di PRU ke 15.Kalau berani boleh cuba. Kalau hari hari berpolitik mengutuk,sindir,tak puas hati itu dan ini mana mungkin kita boleh membina masa depan PH yg kukuh dan solid.


Tidak semudah itu jika ada yg semacam mahu mengsak Anwar. Politik Anwar-Atuk akan teruk bertarung.Sudah pastinya PH akan terus berantakkan.Peluang untuk kembali mencipta kemenangan semakin menipis.


Gelagat ini amat mengembirakan lebai walaun.Mereka sudah menuju dari politik konservatif ke pragmatik.Sebaliknya PH dari misi dan visi politik inklusi terjerumus kekancah politik yg berkecemuk.


Kalau berani pilihan kedua konsisten bersama Anwar dan perkukuhkan kerangka politik asal.Hindiri dan sesekali jangan gementar dng gelagat Atuk.


Percayalah Atuk tanpa berpaut dng gelombang pembangkang pasca kemuncak pengaruh Anwar Atuk tetap tidak sehebat mana.


Atuk tanpa Anwar pembangkang akan terhumban ke longkang.Jika tidak percaya dan jikalau berani "RAIKANLAH DUA BLOCK PEMBANGKANG".


Jamaludin Jamalu : Link

6 comments:

  1. Atok kalau tak power takkan DAP AMANAH kejar sambil warning pada mat Jenin...lu pikir lah sendiri

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saka tua tu hanya guna nama anwar untyk julang kepala ularnya dipru14.
      Dan skrg saka ular tu sedang giat pecahbelahkan dap dan amanah setelah pkr berjaya dipecahbelahkan.

      Delete
  2. Atok tak kuat mana.... masakan Anwar diasak...ini bukti musuh gentar

    ReplyDelete
  3. Pada dasarnya parti OT95 takda tapak dalam PRU15. Mike akan tumpang PH. Itu jelas. Warisan adalah bayangan OT95 di bawah pimpinan SA. Mereka tolak kepimpinan DSA dengan serampang banyak mata. PH tidak perlu beri ruang kepada galah sejengkal untuk menentukan hala tuju kepimpinan negara. Cukuplah parti Pas menjadi king marker kepada sirah politik negara. PH boleh move on, tenaga yang ada kuatkan semula PH. Dan ingat OT95 adalah antara dalang tragedi runtuhnya kerajaan PH. Cepat atau lambat adalah dalam perancangan OT95 untuk gagalkan DSA sebagai PMM. Para simpatisan perjuangan DSA takkan lari.

    ReplyDelete
  4. Terus kekalkan dan kuatkan teras PH-PKR,AMANAH,DAP..bersatu dah khianat..yg lain2 tu kalau menyusahkan..abaikan saja..tp jangan bermusuh dgn mereka..kerusi bersatu di kawasan majoriti melayu tu..agih-agihlah antara PKR dan AMANAH..dan all out untuk menang.. Pastikan juga kerusi lepas yang telah menang kekal menang..insyaAllah..selepas PRU 15..akan berbondong2lah menyokong PH

    ReplyDelete
  5. Mat sabu dan guan eng akan menyesal tak sudah jika terperangkap dalam bidak catur saka tua ular kepala dua.
    Ular tua tu sedang kemaruk kuasa menggila.lihatlah sidang media tqnpa malu ular tu bersama ku li.
    Bukan grand coalition akan terwujud tapi coalition PH sedia ada tu akan terpecah².

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...