Sunday, May 27, 2018

Kenapa kerajaan KORUP perlu diubah?

KENAPA KERAJAAN KORAP PERLU DI UBAH...?

APA yang rakyat perlu fahami. Menjatuhkan kerajaan yang rasuah dan korap itu menjadi kewajipan. Kalau tiada rakyat keseluruhanlah yang akan menderita. Pertukaran kerjaaan lama kepada kerajaan baru dengan satu harapan satu tujuan adalah menjadi kewajipan kerjaaan baru memperbaiki semua urustadbir negara yang herot petot akibat dari kerajaan lama yang korap.

Ana mengundi PH untuk menumbangkan kerajaan BN.Harapan Ana terhadap kerjaaan baru PH tiada akan mengulangi dan memperlakukan perkara-perkara yang pernah dilakukan oleh pemerintah terdahulu baik secara terangan mahupun tersembunyi. Tiada niat Ana hendak menuntut itu dan ini.

Yang penting Ana mengharapkan kerjaaan teraju PH perbaiki keherotpetotran pemerintahan negara sebelum ini. Mengeluarkan status quo urustadbir negara yang terjemus ke dalam erana rasuah dan kebabakrokan yang menyeluruh. Menurunkan jumlah hutang negara yang terpaksa ditanggungi rakyat keseluruhan.


Memecut perkembangana ekonomi yang mantap. Mengurangkan bebanan derita rakyat marhein ekoran gagalnya pemerintah terdahulu yang mengaih harta kezanah kekayaan rakyat untuk kepentingan orang-orang politik yang diamanahkan memimpin negara. Sedang mereka tiada bersifat amanah dan jujur.

Bagi ana dengan mengundi PH menjatuhkan BN bukan matlamat menuntut segala data-data yang diperincian dalam menifesto sebagai satu sembahan janji yang kesemuanya wajid dilangsaikan.Jika tiada ini dianggap satu penipuan dan pembohongan. Ana percaya selama ini di mana janji-janji politik sesekali ianya tidak termampu dilangsaikan dalam satu satu masa yang ditentukan.

Ana tidak mengharapkan itu semua. Pokoknya yang penting kerjaan PH masa depannnya bakal menjadi kerjaaan bersih yang tiada korap seperti BN. Pentadbir yang telus. Ekonomi negara berkembangan pesat. Rakyat keseluruhan diperagihkan kazanah negara dengan adil, sama rata tanpa mengira batasan kaum dan agama.

Yang menuntut kesemuannya itu datangnya dari pengundi BN dan Pas. Manakala pengundi BN lansung tiada pernah menuntut kesemuanya sewaktu pemerintahan kerjaaan BN.

Harapan Ana kerjaan PH buatlah yang terbaik untuk semua rakyat.Jika ini berjaya Ana rasa sudah cukup jika kita mengundi PH. Harap walaun Pas dan macai Umno terimalah hakikat betapa tiada semua apa yang tercatat dalam menifesto itu boleh dilaksanakan secara segera dan menyeluruh.Berlapang dadalah kita semua, akur dan terimalah hakikatnya BN sudah tiada diterimai rakyat lagi.

Jamaludin Jamalu

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...