Friday, August 14, 2020

Kenapa Tipu Kami Dalam Hubungan Pas-Umno – Ahli Pas.

Ahli-ahli bawahan akar umbi Pas kini mula mempersoalkan secara terbuka hubungan politik antara Pas dan Umno. Ini adalah lantaran pendedahan Pengarah Penyelidikan Pas Pusat Dr. Zuhdi Marzuki bahawa beliaulah antara yang mengusahakan dari tahun 2011 lagi agar Pas dan Umno bersatu. Setiausaha Agung Pas, Dato’ Takiyuddin Hassan pula mendakwa beliau menggerakkan usaha penyatuan Pas dan Umno sejak 2015 atas arahan Presiden Pas, Hadi Awang.

“Kami sekarang keliru. Sekarang kita akhirnya mengaku usaha menyatukan Pas dan Umno dah lama dah. Sejak 2011. Masa tu Tok Guru Nik Aziz masih hidup. Tok Guru pulak kita pun tahu menentang keras penyatuan Pas dan Umno. Jadi adakah tuduhan PAN (Parti Amanah) kepada kita selama ini betul dan bukannya fitnah?” kata seorang ahli PAS Abdul Karim Mahussin, 58, ketika ditemui di Kota Bharu.

“Sekarang puak PAN tu dah bersorak gembira sebab ternyata yang mereka kata selama ni adalah benar dan pimpinan kita (PAS) yang duduk nafi selama ini tu bercakap tidak benar dan menipu arwah Tok Guru dan seluruh Ahli PAS. Selama ni kita kata geng Mat Sabu dan Husam ni dok fitnah kata PAS nak bersatu dengan Umno. Rupa-rupanya memang ia adalah betul.

Kenapa begitu sekali jadi? Kalau nak bergabung dengan Umno sejak dulu, kenapa tak bawa dalam muktamar masa tu. 2011 Tok Guru Nik Aziz ada lagi. Sanggup mereka ini menipu sampai mati Arwah Tok Guru Nik Aziz.

Bawalah usul masa tu ke muktamar jika benar dan berani sebagai anak jantan. Bincang  kat situ dan buatlah keputusan. Ni sampai pecah parti, balah sama sendiri ahli PAS. Sebab ada yang duduk berunding dalam gelap dan sedap makan pitih. 

Tapi Pimpinan (PAS) pulak dok nafi. Kita ahli di bawah ni terpinga-pinga macam bodoh sangat . Kita sekarang, bila jumpa dengan puak PAN ni malu muka berasa sebab memang betul rupanya lama dah ada usaha Pas nak bersama dengan Umno dan duduk  tidur sekali” Ujar beliau lagi.

Rakan beliau pula, Mohtar Said, 50 yang ahli PAS sejak puluhan tahun lagi, memang terasa bodoh sangat dan tertipu dengan mainan pemimpin PAS setelah ketiadaan Arwah Tok Guru Nik Aziz.

"Umno ni musuh kita (PAS)  lama dah... Apa yang dia (Umno) tak buat kat kita orang-orang PAS ni. Yang kerja kerajaan kena tukar ke hulu dabong. Tanam padi takleh bantuan Baja dan mace mace lagi... Tanam getah takleh bantuan, memang sengaja menyusahkan ahli PAS...sapa ada yang bercerai dan sanggup mati... Tiba-tiba pimpinan nak suruh kita duduk sekali macam tak ada apa-apa yang berlaku. Mintak maaflah, saya tak boleh terima ke arah tu...apatah lagi Hadi sanggup menipu kami dan Arwah ( Tok Guru Nik  Aziz )” Kata Mokhtar.

“Pimpinan (PAS) janganlah buat kami ahli di bawah ni macam tak ada nilai, sesuka hati demi perut mereka. Kami pun ada harga diri. diKelantan sebelum ni, kami sanggup bergaduh dengan puak PAN tu kerana tuduh kami khianat perjuangan Tok Guru dan dah nak baik dengan Umno. Kami lawan puak PAN ni pilihanraya umum baru ni bermati-matian. 

Kami percaya bila Ustaz Nik Amar kata hanya orang bodoh percaya PAS nak bersatu ( bergabung ) dengab Umno. Akhirnya,  rupa-rupanya semua berita tu betul, apatah lagi diakui oleh Pimpinan tertinggi PAS hari ini. Kecewa lah kami macam ni.” Ujar beliau bagi menutup perbincangan.

75 comments:

  1. Apa masalah mamat ni? X suka tgk penyatuan org melayu ke? Dia lbh suka duduk bawah telunjuk DAP kot? Klu yg umno buat salah, hgg ke lubang cacing pun dia sanggup korek tp klu DAP buat salah depan mata pun buat2 x nmpk. Hamprak punya melayu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju dgn pndgn tuan...sy PAS dr dulu kini dan in Shaa Allah sapa bilo2... tp ambo setuju atas pemyatuan ini demi islam,bangsa dan negara..fikrah ayah chik terkehadapan..ambo yakin dan setuju dgn cara ayah chik..ini pndgn ambolh..

      Delete
    2. Pimpinan PAS boleh duit boleh jawatan....akar umbi boleh apa..? Boleh taik....

      Delete
    3. Memangpun bila takhta dan harta di depan mata,sgl prinsip dan perjuangan selama ini dgn mudah di mansuhkan

      Delete
    4. Penyatuan antara dua parti terbesar org Melayu adalah seuatu yg ada byk manafaatnya.Ini adalah demi kemakmuran ummat dan agama. Namun mlg apabila penyatuan ini, terselit agenda2 peribadi yg akhirnya gagal dlm segala hal. PITIH BOH....PITIH.

      Delete
    5. Betul la Kate org, dlm pas ni tinggal kuda kayu. Org tak marah ko bersatu. Lantak Ko la. Yg org marah, Kenapa nak menipu... Nafi dari dulu, sampai cakap mcm2. Paham kan ape Yg org Kata, lepas tu hujah la dgn fakta. Bukan tunjukkan bodoh yg org tau korang memang monopoly bodoh tu. Patut la menang kena bodoh2 kan. Ni tah paham ke tak monopoly tU menatang ape...

      Delete
    6. Usaha penyatuan pemikiran berbentuk muzakarah bermula sejak zaman ustaz fadzil noor lagi

      Delete
    7. Hei Jusoh..ape dok kait dgn DAP?..org ckp yg pakai serban PAS tu bapa penipu..ada faham??

      Delete
    8. Bila Mat Dol Presideng kaki nipu, naib2 presideng pun kaki bipu, kpd sapa lagi ahli2 bawahan nak patuh dan bertaat setia, kpd KAKI PENIPU ke?
      Krn mamat tu nipu, tk salah bila kita naikkan sikit darjat Mat Dol Presideng ni... Presideng KAKI LEBONG!!!

      Delete
    9. Ini jawapan kepada PH "TOK GURU NIK AZIZ PESAN PAS JANGAN BERBAIK DENGAN UMNO" - YB Nasurudin Daud https://www.youtube.com/watch?v=-vdjU3qeMz0

      Delete
  2. Elokla pas umno bersatu,,dua parti tbesar org melayu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu Ko punya Pasal la. Tapi Kenapa nak menipu.

      Delete
    2. Betul tu.. ALLAH izin PAS bersama UMNO bila umno tidak lagi berkuasa.. tiada lagi peluang buat kerja kotor...

      Delete
  3. Ahli pas patut tahu, dulu pimpinan umno dibawah T Mahathir Dan Najib, patutlah pas tidak mahu bergabung tetapi skrg pimpinan umno dibawah pemimpin yg bersih akhlaknya, patutlah pas day boleh bergabung demi agama Islam, bangsa melayu Dan bumiputera Dan negara

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sapa yg bersih sgt tu...zahid hamidi ke

      Delete
    2. Sebab ALLAH izin selepas umno kalah pilihanraya.. ALLAH tak izin ketika umno berkuasa dan bergelumang dengan kekotoran

      Delete
    3. Zahid tu bersih?
      Kahkahkahkah!!!

      Delete
  4. Umno & pas dah bertaut, apa masalahnya.Fahamkan tidak semua keputusan besar dlm politik perlu dihebahkan

    ReplyDelete
  5. Woi lobai2 yg xsedar diri,ingt dn kenang kembali apo yg Tuan guru nik nik

    ReplyDelete
  6. Woi lobai2 yg x sedar diri,ingt dn kenang kembali pesanan dn amanat arwah tok guru nik aziz...jgn khianati amanat tok guru nik aziz...jgn smpai tertipu lg.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bangsa cina pun 95% undinya ke dap,orang melayu masih tak sedar lagi,masih nak bergaduh berbalah lagi,kita ini orang melayu tidak rugi pun untuk kita bersatu

      Delete
    2. Kalau bangsa cina hanya undi parti cina, patutnya mca yang manfaat, kan? Cina hanya sokong parti yang boleh memajukan negara. Itu sebabnya kebanyakan cina sokong PKR dan DAP. Mereka ni parti berbilang bangsa.

      Delete
  7. 𝗣𝗮𝘀 𝗱𝗮𝗻 𝘂𝗺𝗻𝗼 𝗯𝗲𝗿𝘀𝗮𝘁𝘂 𝗹𝗲𝗯𝗶 𝗯𝗮𝗶𝗸 𝗱𝗲𝗺𝗶 𝗼𝗿𝗴 𝗺𝗲𝗹𝗮𝘆𝘂..𝗷𝗴𝗻 𝗯𝗽𝗲𝗰𝗮𝗵 𝗻𝗻𝘁 𝗯𝗮𝗻𝗴𝘀𝗮 𝗗𝗮𝗽 𝘆𝗴 𝘂𝗻𝘁𝘂𝗻𝗴 𝗱𝗮𝗻 𝗸𝘁𝗮𝘄𝗮 𝘁𝗯𝗮𝗵𝗮𝗸2..

    ReplyDelete
  8. Kita jangan lupa,parti melayu akan bertambah ..dan akan banyak pecahannya ,sedangkan bangsa lain dok stay satu je depa duduk ...herannn ada lagi yg memikirkan tujuan diri sendiri...jaga la silatulrahim sesama islam ,kerna itu la kunci kekuatan kita ,kita bersaudara.

    ReplyDelete
  9. Kita jangan lupa,parti melayu akan bertambah ..dan akan banyak pecahannya ,sedangkan bangsa lain dok stay satu je depa duduk ...herannn ada lagi yg memikirkan tujuan diri sendiri...jaga la silatulrahim sesama islam ,kerna itu la kunci kekuatan kita ,kita bersaudara.

    ReplyDelete
  10. Hajat nak bergabung sejak dulu lagi tu tak salah cuma keadaan belum mengizinkan, sebab tu perkara tidak dibangkit dalam muktamar PAS. Bila keadaan memaksa demi penyatuan Melayu/Islam dari kerakusan DAP maka sudah tiba masa nya penyatuan ini dimuktamadkan.Saya amat setuju penubuhan MN demi kelangsungan politik dan mesyarakat Melayu sejajar dengan perlembagaan. Kenapa mamat ni nak jadi ulat memakan akar..?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya, adalah sesuatu yg amat membanggakan apabila melihat pemimpin2 dua parti terbesar org Melayu yg dahulunya bercakaran kini boleh duduk semeja demi kepentingan bangsa, negara dan agama. Kepada akar umbi terimalah dgn hati yg terbuka, buangkan keegoan demi kemakmuran
      kita bersama. Spt mana kata bidalan lain hulu, lain parang. Jangan diungkitkan peristiwa2 yg terjadi dahulu tak ada faedahnya

      Delete
  11. Alhamdulillah UMNO dan PAS sdh dpt bersama2, demi menyelamatkan Islam dan bangsa melayu,

    ReplyDelete
  12. Itu perancangan.
    Perancangan dengan pelaksanaan tak sama.. jangan jadi bodoh...perancangan ..mengambil jangka masa yg panjang.. bukan sekaligus.. dan kadang kala. Tak menjadi pun.. harus faham perancangan dan pelaksanaan... Sepatutnya melayu kena bersatu ..dah ada MN.. dengan kerjasama UMNO dan PAS ini memudahkan PERUBAHAN SEGALA PELAKSANAAN ..DAN PENTADBIRAN NEGARA IKUT UNDANG2 ISLAM.. mereka yang marah ni hanya berkepentingan individu..sedangkan bangsa melayu amat perlu bersatu untuk tegakkan Islam...

    ReplyDelete
  13. BILAKAH, DAH BERAPA LAMA KAH, KITA SOKONG. TAKAN KITA MINTA UMNO GDAN PAS BERMUSUH LAGI SEPANJANG MASA.

    ReplyDelete
  14. Semoga penyatuan ini berkekalan amin

    ReplyDelete
  15. Tilik saja sejarah Nabi saw. Kali pertama nak masuk Mekah tak berjaya sebab dihalangi kafir Mekah. Nabi buat perundingan, yang pada zahir nampak merugikan Islam hinggakan Umar pun dikatakan kecewa. Haji terpaksa ditunda ke tahun berikutnya tapi dalam tempoh itu Islam berpeluang disebarluaskan. Teladanilah politik Nabi, bukan politik sempit kumpulan dan puak.

    ReplyDelete
  16. Ulama penipu ni tanda2 akhir zaman.
    Yg ditipu pun bukan calang2, uztad2 mahaad tahfiz.. Tok lebai berserban besar & jubah berkelambu.

    Taktik syaitan berjaya menggoda alim ulama parti pembohongan aktif semalaysia @ parti penunggang agama semalaysia.

    Rakyat pilih lah..
    Jawab nanti dihadapan Allah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau alim ulama pun digoda... yang orang biasa macam kita lagi mudah la digoda... dan lebih mudah tewas

      Delete
    2. Betul tu boss biar diorg jwb satu persatu nnt..

      Delete
  17. bukan masaalah bersatu maasaalahnya pembohong dan pemfitnah no 1

    ReplyDelete
  18. Dalam politik Orang cina bersama DAP... jadi apa masalahnya orang melayu muslim juga bersama dalam politik... muafakat nasional

    ReplyDelete
  19. BODOH murakat la kalau ada orang yang nak UMNO dan PAS kekal berlawan..

    ReplyDelete
  20. Umno tu musuh ye..kafir harbi komunis cina rasis dap tu sahabat ye....antara umno dan kafir harbi komunis cina rasis dap ni sapa yg sebenarnya musuh kepada islam ni sebenarnya dan sapa pilak sebenarnya duk kedarah duit haram utk memecahbelahkan melayu islam sejak dari dulu lagi ni sampai sanggup mati demi komunis rasis dap paling teruk makan babi pun dgn komunis rasis dap jadi halal le pulak ye dan sejak umno dan komunis rasis dap ni ajak pas bersahabat siapa yg kianat pas ni sampai hasut ahli pas macam2 fitnah memperlekehkan dan paling teruk berusaha hancurkan pas malah siapa yang paling haramjadah hingga sanggup mengatakan kafir harbi ni leboh jujur lebih mulia lebih segala2nya dati semua org islam tak kira ustaz yok guru ulama semuanya jahat yg baik hamya kafir harbi komunis cina rasis dap dan termasuklah sibahalol buat posting ni dah tentu lebih jahat dan lebih bodoh dan tak mustahil jika penulis posting ni terlajak bahalol seandainya nak dibandingkan dgn puak kafir harbi komunis cina rasis dap yg mengikut silahanat mat sabu and the geng org islam ni semua jahat tak jujur lepas tu bofoh tak reti mengira tak bijak bercakap seperti yg digambarkan sebenarnya adalah cermin kepada silahanat mat sabu and the geng sebenarnya dimana kebahalolan tahap dewa mereka menubuhkan parti pan yg ditaja kafir harbi dap kerana kegagalan menjalankam amanah diberiksn komunis cina rasis dap supaya pas memjadi khadam suruhan umpama pan yg seperti kaldao ternakan yg hanya digunakan untuk menanggung semua beban kesalahan komunos cina rasis dap bila hal menghancurkan islam dan melayi menkafi kemarahan rakyat Malaysia dan alhamdulillah sejak pas dan umno bersahabat belom lagi ada terdengar cita2 busuk jahat fan sangat jijik seperti yg diperjuangkan oleh silahanat mat sabu and the geng iaitu memghancurkan Pas sehancir2nya malah dgn kuasa Allah swt kini melayu islam telah bersatu padu dan alhamdulillah pas telah menjadi kerajaan manakala puak busuk hati mahu hancurkan Pas seperti silahanat mat sabu and the geng seakan ditimpa malapetaka atas dosa2 yg mereka lakukan bila sanggup melanggar khoanat baiah demi menyembah kafir harbi komunis cina rasis dap ygenabur dedak kepada pan demi hidup menhhancurkan melayu islam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bodo la komen kau ni asyik membabikan org je, kau faham x mainan politik ni babi oi. Sembang kari hadi 90 juta. Pi jilat butoh najib la

      Delete
  21. Umno tu musuh ye..kafir harbi komunis cina rasis dap tu sahabat ye....antara umno dan kafir harbi komunis cina rasis dap ni sapa yg sebenarnya musuh kepada islam ni sebenarnya dan sapa pilak sebenarnya duk kedarah duit haram utk memecahbelahkan melayu islam sejak dari dulu lagi ni sampai sanggup mati demi komunis rasis dap paling teruk makan babi pun dgn komunis rasis dap jadi halal le pulak ye dan sejak umno dan komunis rasis dap ni ajak pas bersahabat siapa yg kianat pas ni sampai hasut ahli pas macam2 fitnah memperlekehkan dan paling teruk berusaha hancurkan pas malah siapa yang paling haramjadah hingga sanggup mengatakan kafir harbi ni leboh jujur lebih mulia lebih segala2nya dati semua org islam tak kira ustaz yok guru ulama semuanya jahat yg baik hamya kafir harbi komunis cina rasis dap dan termasuklah sibahalol buat posting ni dah tentu lebih jahat dan lebih bodoh dan tak mustahil jika penulis posting ni terlajak bahalol seandainya nak dibandingkan dgn puak kafir harbi komunis cina rasis dap yg mengikut silahanat mat sabu and the geng org islam ni semua jahat tak jujur lepas tu bofoh tak reti mengira tak bijak bercakap seperti yg digambarkan sebenarnya adalah cermin kepada silahanat mat sabu and the geng sebenarnya dimana kebahalolan tahap dewa mereka menubuhkan parti pan yg ditaja kafir harbi dap kerana kegagalan menjalankam amanah diberiksn komunis cina rasis dap supaya pas memjadi khadam suruhan umpama pan yg seperti kaldao ternakan yg hanya digunakan untuk menanggung semua beban kesalahan komunos cina rasis dap bila hal menghancurkan islam dan melayi menkafi kemarahan rakyat Malaysia dan alhamdulillah sejak pas dan umno bersahabat belom lagi ada terdengar cita2 busuk jahat fan sangat jijik seperti yg diperjuangkan oleh silahanat mat sabu and the geng iaitu memghancurkan Pas sehancir2nya malah dgn kuasa Allah swt kini melayu islam telah bersatu padu dan alhamdulillah pas telah menjadi kerajaan manakala puak busuk hati mahu hancurkan Pas seperti silahanat mat sabu and the geng seakan ditimpa malapetaka atas dosa2 yg mereka lakukan bila sanggup melanggar khoanat baiah demi menyembah kafir harbi komunis cina rasis dap ygenabur dedak kepada pan demi hidup menhhancurkan melayu islam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak payah komen panjang merapu tentang dap....tak de kaitan pun... Jawab soalan dulu mrngapa membohong masa arwah masih ada.....

      Delete
    2. Hem jwb³ , nmpk ht gelp mcm mlayu glapkn duit mlayu.brpuloh kes.ngara tunggang .idup mlayu pnoh duit dlm lemari.

      Delete
  22. Sebenar nya bagi kita tidak ada kepentingan apa apa dalam duk dalam mana mana partipun sama ada dalam UMNO,PAS,PKR,PAN, BERSATU semua nya itu orang yang dapat... Kita yang menyukung parti itu dan parti ini apa yang dapat?....
    Jika kita ternak lembu dikampung, lembu lah jadi mangsa nya

    ReplyDelete
  23. Org pas mmg sudah kena tipu dari dilu lg. Hadi awang dlm amanatnya ckp tentang umno bukan sbb dia umno tp sbb amal perlembagaan kafir. Perlembagaan dah berubah ke? Parti mana yg kafirkan saudara seagama? Parti mana halalkan darah saudara seagama kerana perbezaan parti?

    ReplyDelete
  24. Org pas mmg sudah kena tipu dari dilu lg. Hadi awang dlm amanatnya ckp tentang umno bukan sbb dia umno tp sbb amal perlembagaan kafir. Perlembagaan dah berubah ke? Parti mana yg kafirkan saudara seagama? Parti mana halalkan darah saudara seagama kerana perbezaan parti?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dlu sokong umno dia kata kafir skrg blh muafakat nasional plak..👼👼

      Delete
  25. Arwah Tun Razak pun ada berpesan,,kalau apa2 terjadi pada umno,beralihlah kpd pas..ada sbb mengapa pas tidak bergabung ketika umnobn dlm berkuasa,,tak mahu nnti ada suara2 sumbang mengatakan pas nak tumpang berkuasa dgn UMNObn..ada hikmahnya bila BN kalah pd pru14 lantas terbina penyatuan ummah Muafakat Nasional PASUMNO yg pastinya gabungan melayu islam yg mantap yg boleh menjadi pelindung umat islam ditanah air kita..sekiranya digerakkan dgn tiada perasaan curiga pemimpin dan akar umbi.diluar sana kerajaan lepas sentiasa mencari peluang utk mengkucarkacirkan org melayu,,pergaduhan amat dinanti2..jadi tak ada salahnya parti terbesar org melayu PAS/UMNO bergabung tenaga membina kekuatan demi kesatuan melayu islam.

    ReplyDelete
  26. Alhamdulillah UMNO dan PAS sekarang telah bersama, demi menyelamatkan Islam,dan bangsa melayu, Masa Tun M bukan utk menyatukan bangsa sendiri, malah memecahbelahkan,itulah kerjanya....tidak serik2, gila kuasa!!!.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau dah tahu nak bersatu...mengapa sekarang bila tgna dah dah meninggal baru nak bersatu.....mengapa arwah masih ada tak nak bersatu....bagi la alasan apa pun...lebai memang kaki putar

      Delete
  27. Akhirnya PAS dikudakan oleh UMNO bila dah sesak kalah teruk dlm PRU14. nmpk sgt maruah PAS boleh dijual beli mcm tepi jalan. Sampah punya kaum lebai penipu

    ReplyDelete
  28. Kena bagi ganti rugi kepada ahli d bawah... Ini Harga...yg kamu Kena bayar...

    ReplyDelete
  29. Ada lapuran... kenyataan takiyuddin di harakah online sudah di tarik.. pimpinan pas dapat kesan akibat kenyataan takiyuddin dan zuhdi tu.. memang ada niat nak menipu ahli2 pas
    Yang bawah selama2nya. kapada walaun2 ngok jangankan kelian kait dgn dap.. yang kami nak tahu..kelian maki.. kelian kata kami fitnah isu tu apa cerita.nak tutup dosa kelian tu.. sebut dap..aku rasa beratus walaun2 ckp amanah di tubuh atas desakkan dap..itu pun fitnah.. agak2 berap kerusi lah parti pas dpt pru 15 nanti.. letih pimpinan pak lebai nak jawab isu ini..

    ReplyDelete
  30. Bersama-sama jadi anjing pemyamun , penyamun kaya pengikut jadi anjing , menyalak untuk golongan penyamun yang kaya raya kembung perut bela anak bini dengan duit haram,

    ReplyDelete
  31. Alhamdulillah akhir nya melayu bersatu,bubar PAS masuk UMNO,Duk satu parti.

    ReplyDelete
  32. kito tengok siapa ug kenaaa.. Huhuhu

    ReplyDelete
  33. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  34. Selamat siang untuk semuanya, nama saya Steven Nesty Binti, saya ingin membagikan kesaksian hidup saya yang sebenarnya di sini di platform ini agar semua pencari pinjaman berhati-hati dengan pemberi pinjaman di internet

    Setelah beberapa lama mencoba mendapatkan pinjaman dari lembaga keuangan, dan terus ditolak, saya memutuskan untuk mengajukan pinjaman online tetapi saya ditipu dan kehilangan Rp10,7 juta, untuk seorang pria di Afrika.

    Saya menjadi sangat putus asa dalam mendapatkan pinjaman, sehingga saya berdiskusi dengan teman saya Bu Tieka Melawati (tiemelaw@gmail.com) yang kemudian memperkenalkan saya dengan Bu Deborah, Manajer Kantor Pinjaman AVANT, sehingga teman saya meminta saya untuk memproses pinjaman saya dengan Nyonya Deborah. Jadi saya menghubungi Bu Deborah melalui email: (avantloanson@gmail.com) dan juga di WhatsApp: +6281334785906

    Saya mengajukan pinjaman Rp 380 juta dengan tingkat bunga 2%, sehingga pinjaman disetujui dengan mudah tanpa tekanan dan semua persiapan dilakukan dengan transfer kredit, karena tidak memerlukan jaminan dan jaminan untuk pengalihan pinjaman tersebut, Saya diberitahu untuk mendapatkan sertifikat perjanjian lisensi untuk mentransfer kredit saya dan dalam waktu kurang dari satu setengah jam, uang pinjaman saya dimasukkan ke rekening bank saya.

    Saya pikir itu bercanda sampai saya menerima telepon dari bank saya bahwa rekening saya sudah dikreditkan Rp380 juta. Saya sangat senang akhirnya Tuhan menjawab doa-doa saya dan Dia telah memberikan keinginan hati saya.

    Semoga Tuhan memberkati Bu Deborah untuk memberikan kehidupan yang adil bagi saya, maka dari itu saya berpesan kepada siapapun yang berminat mendapatkan pinjaman untuk menghubungi Bu Deborah melalui email:
    (avantloanson@gmail.com)
    Melalui WhatsApp:
    +6281334785906 untuk pinjaman Anda

    Akhirnya, saya ingin mengucapkan terima kasih kepada Anda semua karena telah meluangkan waktu untuk membaca kesaksian sejati hidup saya tentang kesuksesan saya dan saya berdoa kepada Tuhan untuk melakukan kehendak-Nya dalam hidup Anda. Anda dapat menghubungi saya untuk informasi lebih lanjut melalui email saya: (nestybintisteven@gmail.com) Salam

    ReplyDelete
  35. Selamat siang untuk seluruh WNI dan juga seluruh ASIA, nama saya Bu Nurliana Novi, saya ingin membagikan testimoni hidup saya di sini pada platform ini untuk semua WNI dan seluruh asia agar berhati-hati dengan pemberi pinjaman di internet, Allah benar-benar mendukung saya melalui ibu. Ibu Elina yang baik

    Setelah beberapa periode mencoba mendapatkan pinjaman dari lembaga keuangan, dan ditolak terus-menerus, jadi saya memutuskan untuk mendaftar melalui pinjaman online tetapi saya ditipu dan saya kehilangan Rp 15.000.000 dengan pemberi pinjaman yang berbeda.

    Saya putus asa untuk mendapatkan pinjaman, jadi saya berdiskusi dengan teman saya yang kemudian mengenalkan saya kepada Bu Elina, yang merupakan pemilik perusahaan peminjaman global, jadi teman saya meminta saya untuk melamar ke Bu Elina, jadi saya menyimpulkan keberanian dan menghubungi Nyonya Elina.

    Saya mengajukan pinjaman sejumlah Rp500.000.000 dengan tingkat bunga 2%, sehingga pinjaman disetujui dengan mudah tanpa stres dan semua pengaturan dilakukan pada transfer kredit, karena tidak memerlukan jaminan dan jaminan untuk pinjaman transfer Saya hanya diberitahu untuk mendapatkan sertifikat perjanjian lisensi aplikasi Mereka untuk mentransfer kredit saya dan dalam waktu kurang dari dua jam uang pinjaman telah disimpan ke rekening bank saya.

    Saya pikir itu adalah lelucon sampai saya menerima telepon dari bank saya bahwa rekening saya dikreditkan dengan jumlah Rp500.000.000. Saya sangat senang bahwa ALLAH akhirnya menjawab doa saya dengan memesan pinjaman saya dengan pinjaman asli saya, yang telah memberikan saya keinginan hati saya.

    Mereka juga memiliki tim ahli yang akan memberi tahu Anda tentang jenis bisnis yang ingin Anda investasikan dan bagaimana menginvestasikan uang Anda, sehingga Anda tidak akan pernah bangkrut lagi dalam hidup Anda.

    Semoga ALLAH memberkati Bunda Elina yang telah membuat hidup saya mudah, jadi saya menyarankan siapapun yang berminat untuk mendapatkan pinjaman silahkan hubungi Bu Elina via email: elinajohnson22@gmail.com untuk pinjaman anda
    Ada perusahaan palsu online lain yang menggunakan kesaksian saya untuk mencapai keinginan egois mereka, saya satu-satunya dengan kesaksian yang benar ini, ketika Anda menghubungi kemudian meminta mereka untuk bukti pembayaran ke ibu`` tolong hati-hati orang-orang ini oke

    Akhir kata saya ucapkan terima kasih kepada kalian semua yang telah meluangkan waktu untuk membaca kesaksian hidup saya yang sebenarnya tentang kesuksesan saya dan saya berdoa Tuhan akan melakukan kehendak-Nya dalam hidup Anda.Satu lagi nama saya mrs nurliana novi, Anda dapat menghubungi saya untuk informasi lebih lanjut melalui email saya: nurliananovi96@gmail.com

    ReplyDelete
  36. Halo semuanya

    Nama saya Ahamad Faudzi Abd dari MALAYSIA. Saya mengalami trauma keuangan karena saya ditipu dan ditipu oleh banyak perusahaan pinjaman online dan saya pikir tidak ada hal baik yang bisa keluar dari transaksi online tetapi semua keraguan saya segera hilang dan hilang ketika teman saya pertama kali memperkenalkan saya ke perusahaan ALL GLOBAL HADIAH PINJAMAN, saya pikir itu akan tetap menjadi permainan curang yang sama, tetapi teman saya meyakinkan saya, dan saya juga melihat kesaksian orang lain, saya harus memaksakan diri untuk mengikuti semua proses, pada kejutan terbesar saya setelah memenuhi semua persyaratan, saya mendapat pinjaman RM 5.000.000 di rekening bank MUAMALAT saya Ketika saya diberitahu di telepon saya, saya tidak pernah percaya, ternyata saya bergegas ke bank untuk memastikan bahwa itu benar dan nyata, dan pinjaman itu ada di akun, saya menariknya tanpa komplikasi dan menginvestasikannya dalam bisnis saya Venture.

    Jika Anda menginginkan pinjaman hari ini untuk bisnis dan untuk memulai kehidupan, perusahaan, dan kontrak besar Anda, Silakan hubungi SEMUA PINJAMAN HIBAH GLOBAL di email mereka di bawah ini.
    Email ............. allglobalgrantloan@gmail.com

    Dan jika Anda menginginkan informasi yang benar dari saya, maka Anda dapat menghubungi saya di email pribadi saya (aahamadfaudziabdlatif5@gmail.com)

    Saya adalah seorang PENGEMUDI TRUK biasa, tetapi sekarang saya memiliki TRUK dan saya menjadi pemasok besar, saya jamin semua bahwa Anda akan mendapatkan pinjaman dari PERUSAHAAN yang baik ini.

    PERUSAHAAN: SEMUA PINJAMAN HIBAH GLOBALmail: allglobalgrantloan@gmail.com
    Telp ............. +1(301)971-4445
    e_mail .......... [aahamadfaudziabdlatif5@gmail.com]

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...