Sunday, May 20, 2018

Kenapa PAS perlu meroyan bilamana Anwar cakap nak tawan Trengganu & Kelantan..!


Bila Ds Anwar kata Next kita tawan Perlis,Pahang, Terengganu dan Kelantan.. ramai orang PAS Marah, Depa kata Ds Anwar lupa diri.. Lupa katanya siapa yang tolong dia dulu.. malah sanggup nak rampas kerusi PAS yang juga parti Pembangkang..

Untuk Pengetahuan masa reformasi, Masa Anwar dipecat...yang tolong Ds Anwar adalah pemimpin2 yang ada dalam Amanah hari ini.. bukan pimpinan PAS hari ini.. Hj Hadi cuma tulis buku untuk cari populariti.. lepas tu dapat Negeri Terengganu Sebab gelombang Ds Anwar.. Jgn lupa sebelum PRU 14, Hj Hadi kata mata lebam Anwar satu lakonan..

Bagi Aku, PAS jangan Perasan Bersama dengan kita..PAS bukan parti Pembangkang dalam PRU 14, Tetapi sebahagian Parti Kerajaan.. Yang jadi Parti pembankang tapi bukan dalam Pakatan Harapan adalah PSM.. PSM sungguhpun tidak bersama Pakatan.. Mereka tidak menyerang Pakatan harapan.. mereka cuma sertai pesta Demokrasi.. fokus lawan BN...

Bukan kah PAS bersama sama UMNO memainkan Sentimen perkauman, melabel undi Pakatan seperti undi DAP.. dalam nada Yang Sama.. PAS diberi tempat di media media Kerajaan.. di Utusan dan TV3 sepanjang Berkempen.. Malah bertanding Pilihanraya pun atas dana UMNO..



Dalam PRU 14, PAS tidak pergi ke Pekan untuk tawan kawasan Najib, Tetapi Hj Hadi lancarkan kempen tawan Permatang Pauh di kawasan Wan Azizah (Nurul Izzah )... Presiden PAS tidak pergi ke Bagan Datuk Kawasan Zahid Hamidi, Tetapi lancarkan Kempen kutuk Tun Mahathir, Lawan Mahathir di Langkawi.. sanggup ke Langkawi semata mata nak Buruk Kan Mahathir..Dan tidak ada mana mana pemimpin Pakatan pergi ke Marang untuk lawan Hj Hadi.. Begitu lah Jahatnya PAS bekerjasama dgn UMNO untuk Mengalahkan Pakatan...

Ketika Pemimpin Pakatan Harapan Jelajah Felda, kawasan Kuat UMNO..PAS menjelajah kawasan kuat Pakatan Harapan..

Yang diserang..Diburukkan PAS, sehingga Menggunakan agenda Perkauman, Seluruh Media PAS termasuk Harakah, malah page Almarhum Tok Guru Nik Aziz digunakan di saat saat akhir , gunakan senjata perkauman adalah untuk Meneyrang Pakatan dan Pemimpin Pakatan Harapan..Bukan UMNO..

Jangan Kata, Pemimpin PH , dari bersatu melalui Muhyiddin, Pemimpin PKR melalui Azmin sudah beberapa kali berunding untuk PAS bersama Pembangkang, malah DAP juga buat tawaran Yang sama.. Yang menolak itu PAS..bukan Pakatan..Sebab Apa ?

Memang Tugas PAS dalam PRU 14 menjadi Boneka BN dan UMNO..Menjadi Boneka Najib.. Mereka mengharapkan PAS melengkapkan Kemenangan BN dan dapat seamatkan UMNO dengan Teori King Maker yang dilaung laungkan Hj Hadi..Haji Sudah berangan angan diangkat sebagai meneri Kerajaan campuran.. Cuma Allah tidak memperkenankan Rancangan Jahat mereka, rencana Allah lebih baik dari rancangan Jahat UMNO dan PAS..

Jadi Bagi aku, Takda masalah Ds Anwar menjadikan Terengganu dan Kelantan antara sasaran.. PAS juga sebelum PRU mensasarkan seluruh Negeri Pakatan dan kawasan parlimen Pakatan Harapan.. Jangan risau, Pakatan Harapan akan bertembung sekali lagi dengan PAS dalam PRU 14.. bezanya kali ini, Media UMNO, Duit UMNO, Pemimpin UMNO tidak lagi dapat menolong PAS.. itu sebenanrya Menakutkan PAS.. :)

Ahmad Muslim Badawi

2 comments:

  1. tu bukti ph bergabung dgn umno pasal tak nak tawan pah dan perlis...bodoh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan cepat sangat memperbodohkan orang. Perenggan atas tu, jelas menunjukkan yang PH akan cuba menawan Perlis, Pahang, Terengganu dan Kelantan. Kenapa emosi sangat dan cepat sangat melatah tak tentu pasal. Islam mcm ni ke yang tuan nak bawa.

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...