Wednesday, September 5, 2018

ZAKAT BOLEH BAGI KEPADA GOLONGAN LGBT,PELACUR PENAGIH DADAH?

Uuuiii hari ni jenuh menjawab. Sekali lagi saya tekankan kepada golongan Asatizah,guru2 kami dan mereka yang lebih berilmu supaya sentiasalah BERTABAYYUN dalam setiap isu kerana apa yang kita hukum dan buat kenyataan akan merugikan Islam dan memfitnah rukun yang sangat suci ini.

1. Zakat yang disalurkan bukan kepada golongan ini untuk sara hidup mereka dan mengembangkan lagi aktiviti mungkar tersebut! Ini jelas paham dulu.

2. Zakat menyalurkan bantuan tersebut kepada Institusi atau NGO yang membantu golongan-golangan yang ingin kembali ke pangkal jalan dan boleh diselamatkan.

3. Tak cantik lagikah Ibadah Zakat itu sebagai 1 jalan untuk menyelesaikan masalah LGBT dalam masyarakat kita dengan zakat yang kita keluarkan. Indahnya jika kita faham islam secara menyeluruh bukan menghukum semata2 dengan nafsu dan emosi.


4. Kepada ustaz2 PAS dan Rakan dalam PAS sendiri, kita sendiri telah diajar oleh pucuk pimpinan kita supaya sentiasa berjaga-jaga dalam mengeluarkan sesuatu statemen selagi belum jelas isu tersebut. Tabayyun syeikh bukan tibai-on! Kita tunjuk contoh yang baik sikit ya.

5. Juga saya nak tunjukkan, kalau kita tengok di TERENGGANU antara negeri yang aktif menyalurkan bantuan-bantuan tersebut kepada institusi yang ingin menyelamatkan golongan yang telah terpesong ini. Tok Guru kita Naib Persatuan Ulama tu syeikh! Dia lebih faham matlamat ini.

Jadi, kita tak perlu jadikan alasan untuk tidak berzakat dengan sekeping gambar yang tak ada huraian dan penjelasan yang sebenar.

Jom berzakat kerana itu tuntutan Agama. Kami berpesan untuk sama2 selamatkn kita dari API NERAKA. tak guna berkempen ZAKAT TIDAK BERKAT!! anda melawan perintah Allah tu.

Yang terkilan,

Mohd Firdaus Bin Mat Akhir
Bhgn. Dakwah & Kutipan
Zakat Kuala Muda
Lembaga Zakat Negeri Kedah

#zakatkedah
#zakatselangor
#zakatkepadalgbt
#tabayyun

1 comment:

  1. Lebai Leboi PAS ni tau apa..!oxsijen tak sampai ka otak...simpoi serban tu belit kuat saƱgat ..!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...