Monday, December 3, 2018

Exco Agama jelaskan kenapa program di Masjid Bandar Puteri dibatalkan

Kita Wajib Menjaga Kesucian Masjid Sebagai Rumah Allah

1. Masjid sebagai rumah Allah yang menjadi tempat ibadat kepada semua masyarakat Islam setempat mestilah dipelihara kesuciannya dan sudah tentu menjadi tanggung jawab kerajaan yang memerintah dan seluruh umat Islam di sepanjang masa menjaga ketertibannya dalam semua aspek, samada disegi pentadbiran, kebersihan, program, kuliah dan khutbah demi memastikan kesucian rumah Allah ini sentiasa terpelihara.

2. Sebagai rumah Allah masjid juga adalah tempat penyatuan umat Islam. Ia bukan sahaja tempat pentadbiran dan ibadat khusus malah institusi masjid mestilah berperanan sebagai tempat untuk menyatupadukan masyarakat dan jangan sekali-kali dijadikan medan menimbulkan persengketaan yang akan menyebabkan perpecahan masyarakat.



3. Berkaitan dengan Program Forum Perdana Roadshow Skuad Badar yang dibatalkan oleh pengurusan Masjid Tunku Sallehudin Bandar Putri Jaya yang dianjurkan oleh Skuad Badar Negeri Kedah. Untuk pengetahuan semua Skuad Badar adalah sebuah NGO yang bukan sahaja haram dan tidak berdaftar dengan Jabatan Pendaftaran Pertubuhan (ROS) malah mereka juga ada fail di bawah Polis DiRaja Malaysia (PDRM).

4. Lebih-lebih lagi tajuk forum iaitu Melayu Selamat Islam Berdaulat #tumpanglakubelumkedalam jelas bukan sahaja bersifat provokasi dan bermotifkan politik sempit tetapi ia juga mempunyai unsur perkauman yang boleh menjejaskan perpaduan kaum yang telah kita bina sejak sekian lama.

5. Dengan memperincikan semua fakta yang dinyatakan di atas melalui berbagai sumber, maka demi menjaga kesucian institusi masjid ianya wajar dibatal agar unsur-unsur tidak sihat dapat dibendung dari awal. Pihak Kerajaan Negeri tidak akan menghalang penganjur untuk mencari tempat lain selain masjid dan mengadakan forum tersebut jika mendapat kebenaran dari pihak polis.

6. Sekali lagi ditegaskan masjid dan institusi masjid janganlah digunakan oleh mana-mana pihak untuk menyebar sentimen perkauman sempit dan politik kepartian yang akan mengganggu gugat keharmonian masyarakat setempat khasnya dan negara amnya.

Semoga semua sepakat menjaga kesucian rumah Allah.

Dato' Dr. Ismail Salleh
Exco Agama Kerajaan Negeri Kedah
3 November 2018

31 comments:

  1. Melayu Selamat islam Selamat .. Asal melayu je, islam. Asal pas je islam. Islam hak mutlak umno pas melayu. Abis m mane cina India mualaf. Mereka takde hak selamatkan islam. Contoh Dekat dgn Aku. Arwah Mak aku sendiri. Dia Cina mualaf... Dia ajar anak2 Dia sembahyang , mengaji. Kakak angkat Dia India mualaf.. nak buat ape pun, pakai otak. Bukan nafsu amarah.. Selagi Ada manusia mcm Hj Hadi , Hj zahid Serta Hj Najib. Islam melayu akan terus dipandang rendah oleh bangsa Dan agama lain... Jgn Ingat Ada Haji Hajjah, org tu perjuang islam sebenar.. Ia Cuma gelaran Yg Belum tentu masuk dlm hati..

    ReplyDelete
  2. zaman dimana kini telah jelas dimusuhi oleh penganutnya sendiri...tengok dimana kuil dipertahankan oleh penganutnya..tidak spt agama islam...kerana bimbang diketahui kebenarannya,

    ReplyDelete
  3. Ya betul tu...nk harapkan dap pertahankan melayu dan islam..haha...kalau penganut sendiri tak pertahan sapa lagi?

    ReplyDelete
  4. Statment bodoh dari seorang exco agama, melayu harus dipertahankan,Islam pastikan berdaulat, Hindu jaga kuil sbb jaga nk jaga bangsa dan agama dia, yg melayu ni x bagi pertahanan bangsa melayu... Adoiii

    ReplyDelete
    Replies
    1. gila ke hang ni, orang bila islam dijaga baru melayu berdaulat tapi hang pulak melayu pulak lebih besaq dari islam. sebab tu la melayu ramai dok berkepoi asap kat mulut walaupun islam kata benda tu haram.

      Delete
  5. Exco pakatan hancing... Mmg semua tolol

    ReplyDelete
  6. Saya sokong penuh kenyataan exco.

    ReplyDelete
  7. Jemaah masjid tu bukannya semua sama parti dengan penceramah tu. Harap dia sedar diri.

    ReplyDelete
  8. Mengajar dgn penuh tertib dan beradap..
    Bukan menjerit jerit.

    ReplyDelete
  9. Apabila orang Islam sendiri membatalkan program yang baik, atas faktor kononnya menjaga sensitiviti rakyat..meluat tengok exco yang hanya pandang sebelah mata apa yang mahu disampaikan. Tatkala Islam di hina oleh 'sahabat sendiri', tak berani pulak berkata-kata.. bodoh piang!

    ReplyDelete
  10. Agama ini Allah yang jaga dan Allah perkukuhkan agama ini sehingga hari kiamat..

    Allah tidak serahkan tanggungjawab menjaga agama ini kepada makhlukNya.. Kalaupun makhlukNya dipertanggungjawabkan utk menjaga agama ini, sudah tentulah Allah akan pilih para malaikat utk menjaga agama ini..

    *Bukan manusia yang sifatnya sering membantah dan sering melakukan kemungkaran.*

    Sama sama kita fahami isinya yang nak disampaikan

    ReplyDelete
  11. Pergilah kamu berdua kepada Firaun, sesungguhnya dia telah malampaui batas; maka berbicalah kamu berdua kepadanya dengan kata-kata yang lemah lembut mudah-mudahan ia ingat atau takut. (Thaha: 43-44)
    Nabi Musa pun Allah perintahkan berkata2 lemah lembut pada firaun. Yg husam ni ceramah mulut mcm longkang kenapa?

    ReplyDelete
  12. Setiap manusia ada kaedah dan pendekatan dalam menyampaikan mesej... Raikanlah perbezaan manusia selagi mana mesej yg disampaikan ke arah kebaikan kesepaduan dan kekuatan ummah

    ReplyDelete
  13. cuba lihat comment2 di atas... mereka samakan MASJID dgn KUIL.

    pelik tapi tu lah org yg tak faham AGAMA.

    mereka rasa akhlak MAKI HAMUN, FITNAH, MEMECAH BELAHKAN MANUSIA ADALAH JALAN ISLAM.

    mereka biarkan seorg yg di panggil "ustaz" membawa akhlak yg jelas JAHILIAH... dgn alasan UNTUK MEMARTABATKAN ISLAM.

    begini lah HANCURNYA ISLAM di lakukan oleh mereka.

    1 agama yg Allah dan Rasul tunjukkan MULIA DAN BERAKHLAK kini cuma di lihat seperti mereka.

    berikan sy 1 bukti AKHLAK seperti ustaz ini yg ada dalam al-quran Allah suruh kita ikot?

    MELAYU ISLAM....

    tak habis2 dgn isu ini, kononnya ada yg nak menjatuhkan ISLAM di malaysia.

    mereka yg FITNAH dan BUAT CERITA, akhinya mereka dakwa org lain yg SALAH.

    ini lah yg mereka panggil MELAYU ISLAM AGAKNYA.

    islam yg asalnya AGAMA ALLAH di mainkan seolah milik kelompok mereka. sehingga di paksa umat mengikut mereka.

    ciri2 lebih seperti khawarij tapi pelik merasa diri mulia drp yg lain.

    ISLAM YANG MEREKA MAHU BAWA BUKAN ISLAM YANG DI BAWA OLEH RASUL.

    ISLAM YANG MEREKA NAK BAWA ADALAH ISLAM YANG TAAT KEPADA KELOMPOK MEREKA.

    sy pelik kenapa org melayu sangat mudah tertipu dgn PEJUAL2 AGAMA...

    kita kata NAK ISLAM, yg kita ikot KELOMPOK YANG KITA SUKA.





    "kita" BUKA CERITA
    "kita" WUJUDKAN FITNAH
    "kita" BINA PEPECAHAN

    LEPAS TU SALAHKAN ORANG LAIN ATAS APA YANG "KITA" BUAT?

    paling hebat, RAMAI ORANG TAK BERFIKIR IKOTTTTT SEOLAH2 DI CUCUK HIDUNG.

    MANA LAH AKAL DI BUANG SEBENARNYA. . . PELIK DENGAN MALAYSIA, umatnya ramai ISLAM, tapi tak tahu nak bawa yg bukan islam kepada islam. sebaliknya mereka takut bukan islam menjahanamkan mereka

    point sebenar.... SELAGI MEREKA NI TAK DAPAT KUASA MEMERINTAH, SELAGI TU LA MEREKA BERUSAHA NAK JATUHKAN SAPA SAHAJA DENGAN APA SAHAJA.

    IKOT LAH APA NAK BUAT. . TAPI USTAZ NI BANYAK BAWA AKHLAK BURUK YANG 100% BUKAN DARIPADA ISLAM

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya sokong pandangan ini. Paling baik kita lihat akhlaknya, cakapnya sentiasa baik. Penuh hikmah. Dengar hati pun tertarik. Inilah Islam yang kita kena bawa

      Delete
  14. Ust ni bnyk politik dri dakwah

    ReplyDelete
    Replies
    1. politik dakwah tak pa jangan politik dok maki hamun orang. habis semua orang yg tak pangkah depa diMUNAFIKKAN. tak pecaya tanya ostaz ceruk tok kun

      Delete
  15. dulu penyakit politik tak boleh cakap dalam masjid ada kat umno bila umno dah jadi pembangkang penyakit tersebut telah menyerang ph khususnya pan, adoiii.. ingat bila umno dah tak ada kuasa penyakit tersebut dah hilang

    ReplyDelete
  16. Dulu org bandingkn masjid adalah bn, surau adalah pas.dulu laa. Tgok la ustaz ternama byk buat kat surau ja live tadak. Tpy ustz kazim ada live Tu org bndingkn law kuaq tv mest ustz bn. Wallahulam

    ReplyDelete
  17. Tarik saja Tauliah dia habis cerita. kita kerajaan.Itu silapnya kita dulu-dulu jangan harap ustaz2 macam ini dapat memasuki masjid2.Kerajaan kena bertegas

    ReplyDelete
  18. My name is Mrs.Aisha Mohamed, am a Citizen Of Qatar.Have you been looking for a loan?Do you need an urgent personal loan or business loan?contact Dr James Eric Finance Home he help me with a loan of $42,000 some days ago after been scammed of $2,800 from a woman claiming to been a loan lender but i thank God today that i got my loan worth $42,000.Feel free to contact the company for a genuine financial service. Email:(financialserviceoffer876@gmail.com) call/whats-App Contact Number +918929509036

    ReplyDelete
  19. SAYA MENYAMBUT ANDA SEMUA DI PAGE INI
    INI IALAH CERITA SAYA

    Saya MURNI SANTI, seorang wanita, ibu, kakak dan rakan dari (Bekasi), Indonesia, saya seorang PENGURUS ESTATE SEBENAR dan saya mengalami banyak tekanan kewangan baru-baru ini, tidak ada yang mahu meminjam wang kepada kami untuk menyelesaikan projek komersial kami yang telah dibina dalam beberapa bulan sekarang. Saya telah ditipu oleh beberapa syarikat pinjaman palsu yang menuntut sejumlah besar wang daripada saya tanpa kami menerima pinjaman.

    Saya kecewa, suami saya berusaha sebaik mungkin dan menolong, saya akan membunuh diri kerana kesakitan, terlalu berat untuk ditanggung dan saya kehilangan harapan, sehingga saya diperkenalkan kepada SEMUA PINJAMAN GRANT GLOBAL sebuah syarikat pinjaman yang ditaja oleh bank dunia itu sendiri.

    Saya memutuskan untuk memohon pinjaman dan menghubungi syarikat itu, pegawai pinjaman mereka yang benar-benar memberi saya harapan dan memberitahu saya jangan bimbang syarikat itu akan meminjamkan wang kepada saya, walaupun jumlah yang saya perlukan sangat besar, dan semua yang saya dapat berikan kepada mereka keperluan yang merupakan beberapa maklumat peribadi, yang saya lakukan.

    Saya melalui semua proses, mereka berjanji akan meminjamkan wang yang saya minta setelah mengesahkan saya layak untuk mendapat pinjaman, saya diminta untuk menunggu, yang paling mengejutkan adalah pinjaman yang dimasukkan ke dalam akaun saya dan saya mengesahkannya .. Kami syarikat kembali dari segi kewangan dan keluarga saya berjaya dengan baik ini menjadikan hidup saya lebih baik, saya bersyukur kepada Allah dan semua PINJAMAN PEMBERIAN GLOBAL
    GMAIL ..... allglobalgrantloan@gmail.com

    UNTUK MENGHUBUNGI SAYA
    NAMA Syarikat: SEMUA PINJAMAN GRANT GLOBAL
    EMAIL Syarikat: allglobalgrantloan@gmail.com.
    Whatsapp Syarikat: +1(304)997-4034
    Nama Saya: MURNI SANTI
    E-mel Saya: murnisanti55@gmail.com

    ReplyDelete
  20. Hai semua

    Nama saya Ahamad Faudzi Abd dari MALAYSIA. Saya mengalami trauma kewangan kerana saya ditipu dan ditipu oleh banyak syarikat pinjaman dalam talian dan saya fikir bahawa tidak ada yang baik yang dapat keluar dari transaksi dalam talian tetapi semua keraguan saya segera ditenangkan dan hilang ketika rakan saya mula-mula memperkenalkan saya kepada syarikat ALL GLOBAL PEMBERIAN PINJAMAN, saya fikir ia masih akan menjadi permainan penipu yang sama, tetapi rakan saya meyakinkan saya, dan saya juga melihat kesaksian orang lain, saya terpaksa memaksa diri untuk mengikuti semua proses, yang paling mengejutkan setelah memenuhi semua syarat, saya mendapat pinjaman RM 5.000.000 di akaun bank MUAMALAT saya Semasa saya dimaklumkan di telefon saya, saya tidak pernah mempercayainya, nampaknya saya bergegas ke bank untuk memastikan bahawa ia benar dan nyata, dan pinjaman itu ada di sana akaun, saya menariknya tanpa komplikasi dan melaburkannya dalam perniagaan saya Venture.

    Sekiranya anda mahukan pinjaman hari ini untuk perniagaan dan memulakan hidup, syarikat, dan kontrak besar, sila hubungi SEMUA PINJAMAN PEMBERIAN PEMBERIAN GLOBAL di e-mel mereka di bawah.
    E-mel ............. allglobalgrantloan@gmail.com

    Dan jika anda mahukan maklumat yang tepat dari saya, maka anda boleh menghubungi saya melalui e-mel peribadi saya (aahamadfaudziabdlatif5@gmail.com)

    Saya adalah PEMANDU Lori biasa, tetapi sekarang saya memiliki Lori dan saya menjadi penyokong besar, saya memberi jaminan kepada anda semua bahawa anda akan mendapat pinjaman anda dari SYARIKAT yang baik ini.

    SYARIKAT: SEMUA PINJAMAN PEMBERIAN PEMBERIAN GLOBAL
    E-mel: allglobalgrantloan@gmail.com
    Tel ............. +1(304)997-4034
    e_mail .......... [aahamadfaudziabdlatif5@gmail.com]

    ReplyDelete
  21. Saya Fitriani Suhesti dari kota Medan. Saya melihat pos ibu Yanti Ari dengan perinciannya tentang bagaimana dia meminjam dari Guaranty Trust Loans untuk memulihkan bisnisnya dan juga memperluas bisnisnya. Ibu berkata dia tinggal di kota Medan dan saya tinggal di kota itu jadi saya memutuskan untuk menghubunginya karena saya telah kehilangan 16 juta karena penipuan hanya karena saya memerlukan pinjaman untuk mengembangkan bisnis saya.

    Di bawah ini adalah informasinya yang saya lihat dan yang saya hubungi.

    nama ibu: Yanti Ari
    nomor telepon: +62 821-1644-0184
    Nomor Whatsapp: +62 821-1644-0184
    Kota: Medan
    email ibu: ariy6261@gmail.com
    Setelah saya menghubungi ibu yanti, dia memberi tahu saya segala sesuatu yang perlu saya ketahui dan dia mengatakan kepada saya bahwa setelah saya menghubungi Guaranty Trust Loans dan menerima pinjaman saya, saya harus mencoba membagikan cerita saya sehingga orang lain yang membutuhkan pinjaman yang dapat diandalkan perusahaan dapat diselamatkan dari orang-orang curang yang bukan pemberi pinjaman.

    Jadi saya mengajukan pinjaman sejumlah 500 juta Rupiah, dan mereka meminta kredensial saya yang saya kirimkan dan setelah mereka selesai memverifikasi rincian saya, pinjaman itu disetujui untuk saya dan saya pikir itu hanya lelucon dan mungkin itu salah satu tindakan penipuan yang membuat saya kehilangan uang, tetapi karena ibu Yanti berasal dari Medan dan saya melihat buktinya sehingga saya memercayai mereka, saya kagum ketika mendapat pinjaman dalam waktu kurang dari 24 jam dengan suku bunga rendah 2% tanpa jaminan. Saya sangat senang bahwa Allah menggunakan ibu yanti yang menghubungi mereka dan memperkenalkan saya kepada mereka dan karena saya diselamatkan dari pemberi pinjaman palsu dan juga akan memenuhi impian bisnis saya.

    Jadi saya menasihati semua orang yang tinggal di Indonesia, Malaysia dan bagian lain dunia yang membutuhkan pinjaman untuk satu tujuan atau yang lain untuk silakan hubungi Guaranty Trust Loans dan di bawah ini adalah detail mereka
    email: (anamichaelguarantytrustloans@gmail.com)
    Anda juga dapat menghubungi perusahaan dengan nomor ini: +1(470)481-0039
    jangan ragu untuk menghubungi saya jika Anda memerlukan informasi lebih lanjut melalui email: (fitrianisuhesti90@gmail.com)
    terima kasih semua telah membaca kisah saya, dan semoga Allah terus melindungi dan memberkati kita semua bahkan di masa-masa sulit karena pandemi coronavirus.

    ReplyDelete
  22. Saya Suryanto dari Indonesia di Kota Palu, saya mencurahkan waktu saya di sini karena janji yang saya berikan kepada LADY ESTHER PATRICK yang kebetulan adalah Tuhan yang mengirim pemberi pinjaman online dan saya berdoa kepada TUHAN untuk dapat melihat posisi saya hari ini.

    Beberapa bulan yang lalu saya melihat komentar yang diposting oleh seorang wanita bernama Nurul Yudianto dan bagaimana dia telah scammed meminta pinjaman online, menurut dia sebelum ALLAH mengarahkannya ke tangan Mrs. ESTHER PATRICK. (ESTHERPATRICK83@GMAIL.COM)

    Saya memutuskan untuk menghubungi NURUL YUDIANTO untuk memastikan apakah itu benar dan untuk membimbing saya tentang cara mendapatkan pinjaman dari LADY ESTHER PATRICK, dia mengatakan kepada saya untuk menghubungi Lady. Saya bersikeras bahwa dia harus memberi tahu saya proses dan kriteria yang dia katakan sangat mudah. dari Mrs. ESTHER, yang perlu saya lakukan adalah menghubunginya, mengisi formulir untuk mengirim pengembalian, mengirim saya scan kartu identitas saya, kemudian mendaftar dengan perusahaan setelah itu saya akan mendapatkan pinjaman saya. . Lalu saya bertanya kepadanya bagaimana Anda mendapatkan pinjaman Anda? Dia menjawab bahwa hanya itu yang dia lakukan, yang sangat mengejutkan.

     Saya menghubungi Mrs ESTHER PATRICK dan saya mengikuti instruksi dengan hati-hati untuk saya, saya memenuhi persyaratan mereka dan pinjaman saya disetujui dengan sukses tetapi sebelum pinjaman dipindahkan ke akun saya, saya diminta membuat janji untuk membagikan kabar baik tentang Mrs. ESTHER PATRICK dan itulah mengapa Anda melihat posting ini hari ini untuk kejutan terbesar saya, saya menerima peringatan Rp350.000.000. jadi saya menyarankan semua orang yang mencari sumber tepercaya untuk mendapatkan pinjaman untuk menghubungi Mrs. ESTHER PATRICK melalui email: (estherpatrick83@gmail.com) untuk mendapatkan pinjaman yang dijamin, Anda juga dapat menghubungi saya di Email saya: (suryantosuryanto524@gmail.com)

    ReplyDelete
  23. e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
    WhatsApp Number::::::::::[+60] 1125 693 785

    email:::::::hafizulbin365@gmail.com
    Name::::Hafizul Bin Haziq
    Country:::Malaysia

    Kemarau kewangan saya berakhir pada bulan ini apabila saya fikir semuanya adalah urusan perniagaan dengan beberapa rakan saya di Kuala Lumpur beberapa bulan yang lalu perniagaan yang bernilai beberapa Rm785k yang keuntungannya sudah cukup untuk kita semua untuk berkongsi keuntungan tetapi akibat kegagalan perniagaan, kita semua mendapati bahawa kita mempunyai masalah kewangan yang sangat besar kerana saya tidak mempunyai wang untuk bergantung pada ketika perniagaan gagal kerana saya melabur semua saya dengan saya pada perniagaan jadi saya berada di sangat sangat maaf jadi saya terpaksa mencari bantuan kewangan saya sebenarnya telah ditolak oleh beberapa bank sebagai hasil dari kadar pinjaman mereka dan juga syarat mereka jadi saya terpaksa melalui beberapa blog sehingga saya datang menghadapi dengan Iklan Syarikat Ibu. saya menghubungi Ibu dengan segera selepas melalui beberapa proses yang sangat fleksibel permintaan pinjaman saya sebanyak Rm440k telah diluluskan oleh pihak pengurusan dan pada keesokannya Lembaga Pengurusan Peminjaman Pinjaman dikreditkan saya tanpa menangguhkan berkat ini dari ibu yang dapat menyelamatkan anda hari ini dari apa-apa embarrazement kewangan anda menjadi ibu hubungi Ibu sekarang untuk pinjaman anda yang berubah e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
    ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY "ISKANDAR LENDERS"

    Country::::::Malaysia
    Name::::::::Hafizul Bin Haziq
    email::hafizulbin365@gmail.com
    Telephone Number:[+60] 1125 693 785
    WhatsApp Number::::::::[+60] 1125 693 785
    e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]

    ReplyDelete
  24. Kabar baik!!!

    Nama saya teddy dan saya dari Jawa Tengah Indonesia dan alamat saya KP. KADU RT 10 RW 04 KEL SUKAMULYA KEC CIKUPA KAB TANGERANG BANTEN, Saya baru saja menerima pinjaman Rp 3 Miliar (Small Business Admintration (SBA) dari Perusahaan Pinjaman Dangote setelah membaca artikel dari Lady Jane Alice (ladyjanealice@gmail.com) dan Mahammad Ismali (mahammadismali234@gmail.com) tentang cara mendapatkan
    pinjaman dari Perusahaan Pinjaman Dangote dengan tingkat bunga 2% tanpa lisensi atau biaya gurantor, saya baru saja melamar melalui email dan ikhlas selama prosesnya, awalnya saya takut mengira itu seperti penipuan perusahaan peminjaman sebelumnya, tetapi yang mengejutkan saya ini nyata bahwa saya juga berjanji akan memberi tahu lebih banyak orang, percayalah itu nyata 100%, pelamar lain dari negara lain juga dapat bersaksi.

    Email Perusahaan Pinjaman Dangote Melalui email: Dangotegrouploandepartment@gmail.com

    Email saya: teddydouble334@yahoo.com

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...