Saturday, September 28, 2019

Kenapakah PAS begitu memusuhi AMANAH.....

KENAPA PAS BEGITU MEMUSUHI AMANAH SEHINGGA 'MENTARBIYYAH' AHLI DAN PENYOKONG MEREKA DENGAN MERATIB 'PAN' DAN 'KHADAM DAP' ?

1. Amanah dilahirkan kerana tidak setuju dengan 'jemaah' yang cuba membawa Pas secara sulit kepada Umno tetapi ditolak oleh ATGNA.

2. Usia Amanah yang baru berusia 4 tahun ini sudah pun menjadi sebahagian daripada kerajaan pusat. Sedangkan Pas yang berumur lebih 60 tahun masih lagi kekal sebagai pembangkang.

3. Pas lebih dahulu memahami erti berkawan dan bersahabat dengan DAP sejak dari wujudnya Barisan Alternatif (BA) sehinggalah kepada Pakatan Rakyat (PR).

4. Waktu itu Pas sendiri sedar bahawa hubungan dengan DAP adalah atas dasar kerjasama politik dalam mencari titik persamaan bagi menentang BN. Lantaran BN/Umno merintis perbuatan mengejek dengan menggelar Pas sebagai barua dan boneka Dap.


5. Dek kerana keberanian sekumpulan otai Pas menubuh Amanah setelah disingkir dari parti, maka bertitik tolak dari itulah Pas pula melabel Amanah sebagai Khadam Dap dan meratib kalimah PAN sebagai tanda BUSUK HATI, DENDAM dan HASAD terhadap Amanah.

6. Jika Pas boleh membentuk kerajaan Selangor bersama DAP lebih 10 tahun dalam konteks PR, kenapa tidak mampu melihat Amanah dalam konteks yg sama tetapi berbeza dari sudut huruf PR kepada PH sahaja ? ( Sebab Pas berdendam )

7. Amanah tidak pernah mengisytihar memusuhi Pas dan sedia menerima kerjasama politik demi Islam, namun Pas sehingga hari ini tetap DEGIL dan ANGKUH menolak sambil mengisytihar perang terhadap Amanah.

8. Pas benar-benar tersentap apabila Amanah mampu meneruskan kerjasama politik bersama Dap sepertimana yang dirintis oleh ATGNA dahulu.

9. Maka Pas giat mencipta kalimah 'khadam dap' terhadap Amanah dengan harapan agar ramai yg benar-benar percaya dgn fitnah yg paling buruk dlm sejarah politik Pas terhadap sesama muslim selepas doktrin Amanat Hj Hadi.

10. Bukankah Pas lupa bahawa MCA lebih berani menentang Hudud dan Ruu355 secara terbuka ? Tetapi Presiden Pas sendiri sanggup isyitihar menyokong MCA di Balakong dan akan datang di Tanjung Piai ?

11. Apakah tidak rasa berdosa mengundi calon MCA yang sehingga kini belum menarik pendirian menentang keras dasar perjuangan Pas, perlaksanaan Hudud dan Ruu355 ?

12. Dimanakah kedudukan Pas sebenar dalam Muafakat Nasional seolah-olah hanya menjadi pak turut kepada Umno, MCA dan MIC ?

13. Dendam Pas terhadap Amanah ini tidak lebih seperti sang peniaga kita yang suka berdengki dengan sesama sendiri hingga sanggup melakukan apa saja fitnah dan perbuatan syirik asalkan perniagaan 'pesaing' itu jatuh melingkup.

14. Selamat menjadi khadam rakyat. Politik ejek mengejek itu cukuplah hanya diamalkan oleh Pas sahaja.

Fikir sejenak agar terungkai apa yang terbuku dihati..🤔

#BerjuanglahKeranaALLAH

Dari fb : https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=2459990154117932&id=100003209151058

2 comments:

  1. Mau tak berbulu Bijik mate tgk musuh utama mereka duduk dlm kerajaan. Pas... Biase la, Dia buat boleh, org lain tak boleh ... Ingat Dia org hormat ke ahli bawahan... Cuma utk tin Milo je... Serban Dan jubah tu utk acting je. Perangai Buruk mcm yahudi mabuk. Dlm meratib org khadam dap, Allah hantar mca utk dijadikan tuan pada lebai. Allah bayar Cash..

    ReplyDelete
  2. Puok2 lebai parti ehem-ehem mana laa hebat berpolitik.
    Ada yg tunjuk gambo kepala kote kpd janda,
    Ada yg ajak makan pengat taik
    Ada yg suka makan gulai yg bercampur daging babi
    Ada yg meratib: Natae, natae
    Ada yg cakap, dgn no ahli parti, bila mati je, terus ke sorga.

    Macam tu rendah akhlaq, rakyat nak dijadikan mereka pemimpin?
    Minta maaf ler!!!!
    Kahkahkahkahkahkah

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...