Tuesday, September 10, 2019

MENJAWAP FITNAH, PUTAR BELIT DAN FAKTA SPIN PUAK PENYOKONG UMPA$


A) Sejak dua tiga hari saya berhujah dgn macaiun dlm beberapa isu terutama bab ekonomi. Akhirnya dia kantoi memfitnah dengan GRAPHIC yg mereka CIPTA, tapi offcoz macaiun tetap ENGGAN akui semua hujah dgn link yg saya dah buktikan. Semestinya kerana EGO bukan kerana mencari kebenaran.

B) Puak walaun, walauntet dan macaiun ni yg sering menganggap mereka pejuang Melayu Islam selalunya akan BERPALING dari KEBENARAN walau kita buktikan mereka salah sekalipun. Itu sudah menjadi MO mereka. Tapi SOP mereka ialah mengungkit2 semua perkara selepas gagal tepis hujah kita. 

C) Saya kurang pasti samada mereka bodoh, bangang atau naif sehingga menelan semua "twisted and spinned infos" yg disuap oleh Najib, UMNO BN atau mereka memang bertujuan utk MEMBINA PERSEPSI melalui FITNAH? Entahlah....


D) Ini sekadar utk berkongsi dgn shbt2 Penyokong PH supaya mudah menjawap Fitnah yg mereka mainkan dan sebar di SocMed. Semua link saya letakkan utk macaiun baca tapi dia berpaling dari kebenaran dan masih guna hujah2 Najib yg temberang dgn twisted facts.. Malah di Dewan Rakyat, Najib tidak pernah berani berhujah dgn LGE atau Tun M atau pimpinan kerajaan secara berdepan sebaliknya hanya membangkitkan isu di SocMed account dia. So dia selamat dari hujahan LGE terutamanya.

E) Di sini saya nak share dgn shbt2 sekalian semoga mudah menjelaskannya jika terserempak dgn fitnah mcmni..

1. Rezab Tunai PETRONAS : RM155.0 billion
https://themalaysianreserve.com/2019/03/04/petronas-to-best-peers-in-2018/

2. Aset PNB : RM298.5 billion
https://www.hmetro.com.my/bisnes/2019/03/438677/aset-pnb-naik-69-kepada-rm2985b?fbclid=IwAR1rprsBrCWH5RqrBM0qQBb8RFXEE0c49y4NCQTft_nQoAlO8DgMPfWmDbM

3. Rizab ANTARABANGSA BNM : USD102.7 billion (RM429.34 billion)
http://www.bnm.gov.my/index.php?ch=bm_press&pg=bm_press&ac=4877&fbclid=IwAR0pixuT-nfw3ywJnWHsWwVYrRUYoG8d413Ekd9nguPPNQpKGAAG0xlhgeo

4. Aset KWSP : RM833,763.57 billion
Annual Report 2018 - https://parlimen.gov.my/ipms/eps/2019-07-18/ST.115.2019%20-%20ST%20115.2019.pdf

5. Aset TABUNG HAJI : RM76.5 billion
https://www.utusan.com.my/berita/parlimen/aset-tabung-haji-8232-naik-rm76-5-bilion-1.864521?fbclid=IwAR2bk15IRJsBXwvCg4NZPvxICTN6pseJH-QTqnu9HXqBPwAckANUm62V5Go

6. Aset LTAT - Belum tahu jumlah. Laporan Tahunan Kewangan 2018. Sehingga skrg mungkin masih dalam siasatan Audit Forensik gara2 manipulasi angka dalam Laporan Kewangan yg lalu di era BN.
https://www.bharian.com.my/berita/nasional/2019/04/550685/manipulasi-laporan-kewangan-ltat-akan-didedah?fbclid=IwAR0dVeUSJayxbPQFCXSpPnTxgPDlXBN640yfZR9AJFzPIUhMMOepyQPUmRk

F) Semoga maklumat2 ini berMANFAAT bagi menjawap tohmahan dan fitnah jahat mereka terhadap kerajaan PH dengan memanipulasi angka dan "twisted and spinned facts".

Wallahualam.

- Zus Din
09 September 2019

*#NOTA : JIKA ada kesilapan, sila tegur utk kita sama2 betulkan, update data dan fakta. Insya Allah.

4 comments:

  1. Habis tu mengapa pencen pun nak
    ditamatkan tahun depan?
    Nasib baik Atuk mencelah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. gelaran DR..tapi pemikiran mcm budak darjah 6

      Delete
  2. Itu adalah satu cadangan drp pihak JPA sendiri la oiii kpd kabinet dan pihak kerajaan. Bukannya Kabinet sendiri yg keluarkan cadangan.

    ReplyDelete
  3. (1)Datuk Seri Borhan Dolah mantan Ketua Pengarah JPA telah bersara wajib. Berita dipetik: “Jumaat lalu, majlis persaraan dan ‘clock out’ Borhan diadakan secara tertutup dengan hanya dihadiri pegawai kanan dan warga kerja Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA)” ????
    (2)Di hujung perkhidmatannya Borhan telah melantik bekas ketua setiausaha sulit perdana menteri yang berkhidmat di era Najib Razak, Iskandar Mohd Kaus sebagai pengarah Institut Tadbiran Awam Negara (INTAN) tetapi telah dibatalkan kerana bantahan dari banyak pihak terutama oleh pemimpin dan penyokong PH. Sebaliknya reaksi warga INTAN diberitakan: "Warga Intan mengucapkan setinggi-tinggi tahniah dan selamat datang kepada Yang Berbahagia Datuk Seri Haji Iskandar Bin Datuk Haji Mohd Kaus atas pelantikan beliau sebagai pengarah Intan ke-17 berkuat kuasa 1 Julai 2019," menurut Facebook itu.

    (3)Baru-baru ini, Borhan dilapor sebagai berkata, lantikan baharu dalam perkhidmatan awam mungkin tidak dibuat di bawah skim tetap dan berpencen bermula tahun depan, sebaliknya digantikan dengan skim lantikan kontrak yang ditambah baik. Langkah itu, katanya, diputuskan dalam mesyuarat jawatankuasa khas pembaharuan perkhidmatan awam pada Oktober 2018 yang mahukan perkhidmatan awam dikecilkan secara berperingkat dan berdasarkan keperluan, selain mengurangkan bebanan pencen yang kini mencecah RM28 bilion.
    (4)Mengulas perkara itu, Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad, berkata tiada keputusan dibuat berkenaan cadangan itu dan belum dibincangkan di peringkat Kabinet.
    Masih banyak lagi gunting dalam lipatan. Pengerusi Badan Perhubungan UMNO negeri, Datuk Seri Jamil Khir Baharom mungkin tidak diberitahu mengenai cerita di belakang tabir (maaf terpaksa cakap). Sekarang ini banyak cerita mengarut dan fitnah dicipta oleh pihak tertentu bertujuan untuk diulas/ditambah/disedapkan lagi oleh macai2 atau cyber trooper upahan/sukarelawan tanpa takut kepada dosa. Serba sedikit bayangan untuk Dr Fadzil.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...