Saturday, February 8, 2020

BELAJAR DARI KESILAPAN DAN USAHA RAPATKAN SAF DALAN PH


1. Tersengih dan seronok aku tgk shbt2 up status Troll UMPA$ kerana kegagalan "PAKATAN NASIONAL".😅

2. TAPI aku rasa perlu juga "CLEAR THE AIR". Jgn ingat segelintir puak Bersatu shj yg dok promote PN. Pentaksub DSAI, PKR dan Pakar2 Teori Konspirasi juga bertggjwb. Jgn nak lepas tgn. Hgpa tak belajar lagi dr kesilapan?

3. Faham ini...Bukan segelintir org Bersatu shj yg didapati dok promote PN. Geng PKR yg benci Tun atau Haters pun menuduh2 Tun nak join PN. Ini yg YB Khalid Samad kata, dah kita tahu itu rencana UMNO jgn kita tambah p tuduh Tun. Ini akan mencipta ketegangan berterusam sesama PH.


4. Aku terus nafi jer tuduhan pada Tun dan byk kali dah kata, ini angkara segelintir individu yg ambil kesempatan dan jual nama Tun, bukan pendirian rasmi mana2 parti. Tapi pentaksub PKR dan DSAI ni takmau henti tuduh Tun. Bodo. Sorry la kasar sket. Sbb aku nak "impact". 😜

5. Kenapa aku kata bodo? Sbb depa dah guriskan hati shbt2 Bersatu yg benci usaha kerajaan pintu blkg. Drpd asal depa ni kwn kita, silap2 jd lawan. Salah sape? Inilah puak2 benak tak reti nak bermuafakat.

6. Bila aku tegur sbb hari2 depa dok cipta musuh baru dgn "menolak" rakan PH...depa marah kat aku? Kena tegur sedikit kasar, tapi nanti ada le yg maki hamun aku. Lantak lah, demi kebaikan bersama dlm PH. 😁

7. Sgt penting...kita berusaha elakkan perbalahan antara penyokong Tun dan DSAI seperti era 1996-98. Kesannya sgt besar dan DAHSYAT sehingga 20 tahun DSAI terpelanting. Malaysia dpt PM mcm Pak Lah dan Najib, akhirnya jd Kerajaan Kleptokrasi dan kita semua menderita kerana berlaku "bleeding" dlm sistem kerajaan, kemakmuran ekonomi tidak sampai ke rakyat bawahan.

8. Negara ini pernah dipandang serong oleh masyarakat Antarabangsa, angkara sistem yg korup dan jahanam, kini sukar dibaiki dan memakan masa yg panjang. Maka teruslah beri peluang pd PH, byk lagi yg PH bleh buat walau kadang2 kita marah. Kita bleh terus beri teguran dan kritikan membina sbb PEMBANGANG tak boleh diharap.

9. Jgn fikir kehendak peribadi dan apa yg kita rasa, apa kita mahu atau kita tak bleh terima DSAI atau Tun M (sekadar cth) tapi berfikirlah demi rakyat dan negara. Korbankan perasaan kita. Sesungguhnya kejayaan itu memerlukan pengorbanan.

10. Terus terang aku ni jarang nak bantai Bersatu sbb aku faham dan simpati, kecuali hanya beberapa kerat yg nampak bangang sgt tak bleh nak blah.

11.Tahu kenapa? Sbb aku teringat masa PKR mula2 ditubuhkan. Mereka berfikrah UMNO sgt sukar nak buang DNA UMNO sehinggakan walau DS Saifuddin Nasution Ismail ajak aku aktif dgn PKR Kedah waktu tu, aku tolak dgn baik sbb tak suka "internal politiking" atau mencipta musuh. Aku lebih selesa menyokong dan membantu dari luar, sampai skrg. Alhamdulillah.

12. Aku masih ingat DS Saif kata di halaman rumah arwah mak aku selepas kempen dan keesokannya kali pertama dia jd wakil rakyat iaitu ADUN LUNAS...

"I respect ur decision, asalkan u KEKAL, terus sokong kami dan DSAI sampai bila2, Insya Allah".

13. Apa yg cuba aku sampaikan ialah kita tak perlu jd ahli parti pun utk kekal atau terus kental menyokong PH. Cuma, JANGAN TAKSUB..!! Cukup jika kita benar2 fikirkan kepentingan masa hadapan generasi akan dtg, rakyat dan negara. Berhenti jd "selfish and self centered". Itu yg Islam ajar kita, tidak pentingkan diri.

14. Berbelas tahun aku perhatikan PKR ambil masa utk singkirkan DNA UMNO, PKR struggled dgn mehnah dan tribulasi perjuangan dan berlaku beberapa kali penapisan. Kenapa tak kongsi dgn ahli2 Bersatu/PPBM? Kenapa perlu sentiasa bersangka buruk dan prejudis (su'udzon) pd "shbt baru" kita? Tak boleh ke kita "husnudzon" sambil berhati2 tapi jgn mengguris hati?? Beri peluang pd diri kita sendiri utk menikmati semangat persaudaraan dan kekitaan dlm sebuah keluarga besar. Insya Allah.

15. Bersatu yg baru beberapa tahun "belajar hidup" di luar UMNO, hgpa tak bg peluang?? Cuba lah bersabar dgn karenah sestgh mereka (walau kdgkala aku pun hilg sabar 😜). Hgpa kutuk, hgpa hina, belasah, bantai, "discourage" depa, tak bg lsg "encouragement", galakkan, semangat, tarbiah dan nasihat utk buang mentaliti UMNO?? Di mana KEADILAN??

16. Kembalilah RAPATKAN SAF jgn benarkan UMPA$ pecahbelahkan PH. Sanggup atau tidak? Itu kena...Tepuk dada tanya iman masing2...!!

Wallahualam.

- Zus Din
08 Februari 2020
#Aku_PenyokongAsal_sebuah_Pakatan
#Bukan_Org_Asal
#Bukan_Org_Parti

8 comments:

  1. Satu artikel mengurangkan kesan kerosakan imej parti bersatu slps kegagalan sokongan kpd Pakatan Nasional.. apa pun jadikan ini sbg pengajaran kpd semua agar menghormati kerjasama dan pejuangan kita didlm pembentukan sebuah negara Malaysia Baru yg lebih adil dan makmur utk semua..

    ReplyDelete
  2. Pendudukan: Harta Tanah / perhotelan
    kedudukan: Pengarah Urusan
    Nama: Najwa Mohammed
    Bandar: Miri
    Pinjaman saya mendapat: Rm 1.5 juta
    kadar faedah: 1%
    E-mel saya: najwamohammed369@gmail.com

    Halo, saya mengucapkan terima kasih kepada allah almight untuk kebaikan dan keberkasaan yang saya dapatkan dari AASIMAHA ADILA LOAN FIRM tahun ini 2020, saya ingin kita medium ini membiarkan muslim saya di malaysia, Tahun lepas saya telah memohon pinjaman banyak kali dan saya bodoh , Tahun ini ketika saya sedang menonton berita perniagaan saya di Aljazeera, saya melihat nama AASIMAHA ADILA AHMED LOAN FIRM pada wawancara menerangkan pakej mereka dan bagaimana mereka memberi pinjaman dan dana amal kepada mereka yang ingin memulakan perniagaan tahun ini. Oleh itu, saya mendengar dan menghubungi mereka dengan kenalan mereka di televisyen, saya memohon Rm 1.5 juta, pada kadar 1% dan pinjaman saya telah diluluskan dan saya mendapat pinjaman saya semudah mungkin. Saya mendapat pinjaman saya dan melabur lebih jauh ke hartanah suami saya. suami saya dari indonesia, banjir yang terjejas rumah keluarga kami di jakarta, sejak kami mendapat pinjaman, kami telah memperbaiki banyak hal dan membayar hutang bank juga.Jika anda ingin perusahaan pinjaman yang nyata dan sah, anda bebas memohon sekarang dan dapatkan pinjaman anda .Mengingatkan diri anda untuk menjadi kuat dan tidak pernah berputus asa. Semakin banyak anda jatuh, semakin kuat anda menjadi bangun. Jangan pernah menyerah tidak kira apa. Buat janji kepada impian anda seolah-olah anda berjanji kepada anak anda. Saya berharap anda lebih besar tahun. Mungkin allah memberkati mereka allah

    MOHON SEKARANG
    E-mail****aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com
    Whatsapp **** + 447723553516

    ReplyDelete
  3. Pendudukan: Harta Tanah / perhotelan
    kedudukan: Pengarah Urusan
    Nama: Najwa Mohammed
    Bandar: Miri
    Pinjaman saya mendapat: Rm 1.5 juta
    kadar faedah: 1%
    E-mel saya: najwamohammed369@gmail.com

    Halo, saya mengucapkan terima kasih kepada allah almight untuk kebaikan dan keberkasaan yang saya dapatkan dari AASIMAHA ADILA LOAN FIRM tahun ini 2020, saya ingin kita medium ini membiarkan muslim saya di malaysia, Tahun lepas saya telah memohon pinjaman banyak kali dan saya bodoh , Tahun ini ketika saya sedang menonton berita perniagaan saya di Aljazeera, saya melihat nama AASIMAHA ADILA AHMED LOAN FIRM pada wawancara menerangkan pakej mereka dan bagaimana mereka memberi pinjaman dan dana amal kepada mereka yang ingin memulakan perniagaan tahun ini. Oleh itu, saya mendengar dan menghubungi mereka dengan kenalan mereka di televisyen, saya memohon Rm 1.5 juta, pada kadar 1% dan pinjaman saya telah diluluskan dan saya mendapat pinjaman saya semudah mungkin. Saya mendapat pinjaman saya dan melabur lebih jauh ke hartanah suami saya. suami saya dari indonesia, banjir yang terjejas rumah keluarga kami di jakarta, sejak kami mendapat pinjaman, kami telah memperbaiki banyak hal dan membayar hutang bank juga.Jika anda ingin perusahaan pinjaman yang nyata dan sah, anda bebas memohon sekarang dan dapatkan pinjaman anda .Mengingatkan diri anda untuk menjadi kuat dan tidak pernah berputus asa. Semakin banyak anda jatuh, semakin kuat anda menjadi bangun. Jangan pernah menyerah tidak kira apa. Buat janji kepada impian anda seolah-olah anda berjanji kepada anak anda. Saya berharap anda lebih besar tahun. Mungkin allah memberkati mereka allah

    MOHON SEKARANG
    E-mail****aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com
    Whatsapp **** + 447723553516

    ReplyDelete
  4. e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
    WhatsApp Number::::::::::[+60]1123759663

    email:::::::hafizulbin365@gmail.com
    Name::::Hafizul Bin Haziq
    Country:::Malaysia

    Kemarau kewangan saya berakhir pada bulan ini apabila saya fikir semuanya adalah urusan perniagaan dengan beberapa rakan saya di Kuala Lumpur beberapa bulan yang lalu perniagaan yang bernilai beberapa Rm785.000.00 yang keuntungannya sudah cukup untuk kita semua untuk berkongsi keuntungan tetapi akibat kegagalan perniagaan, kita semua mendapati bahawa kita mempunyai masalah kewangan yang sangat besar kerana saya tidak mempunyai wang untuk bergantung pada ketika perniagaan gagal kerana saya melabur semua saya dengan saya pada perniagaan jadi saya berada di sangat sangat maaf jadi saya terpaksa mencari bantuan kewangan saya sebenarnya telah ditolak oleh beberapa bank sebagai hasil dari kadar pinjaman mereka dan juga syarat mereka jadi saya terpaksa melalui beberapa blog sehingga saya datang menghadapi dengan Iklan Syarikat Ibu. saya menghubungi Ibu dengan segera selepas melalui beberapa proses yang sangat fleksibel permintaan pinjaman saya sebanyak Rm440.000.00 telah diluluskan oleh pihak pengurusan dan pada keesokannya Lembaga Pengurusan Peminjaman Pinjaman dikreditkan saya tanpa menangguhkan berkat ini dari ibu yang dapat menyelamatkan anda hari ini dari apa-apa embarrazement kewangan anda menjadi ibu hubungi Ibu sekarang untuk pinjaman anda yang berubah e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
    ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY "ISKANDAR LENDERS"

    Country::::::Malaysia
    Name::::::::Hafizul Bin Haziq
    email::hafizulbin365@gmail.com
    Telephone Number:[+60]1123759663
    WhatsApp Number::::::::[+60]1123759663
    e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]

    ReplyDelete
  5. Nama Perusahaan::"":":":"ONE BILLION RISING FUND
    Gmail Perusahaan:":":":":"::"onebillionrisingfund@gmail.com                       
    Selamat siang
    Namaku Nyonya Ahmed Neni dan saya berbicara sebagai salah satu orang paling bahagia di dunia saat ini dan saya mengatakan kepada diri sendiri bahwa pemberi pinjaman yang menyelamatkan keluarga saya dari situasi buruk kami, saya akan menceritakan namanya kepada dunia dan saya sangat bahagia dengan katakan bahwa keluarga saya kembali untuk selamanya karena saya membutuhkan pinjaman sebesar Rp150.000.000.00 untuk memulai hidup saya sejak saya adalah satu ibu dengan 3 anak dan dunia sepertinya sedang bergantung pada saya saat saya mencoba untuk mendapatkan pinjaman Dari bank dan online bank menolak saya pinjaman mereka mengatakan bahwa penghasilan saya rendah dan saya tidak memiliki jaminan untuk pinjaman jadi saya pergi online dan hal-hal menjadi lebih sulit karena mereka merobek uang saya dari saya dengan janji manis untuk membantu saya sampai saya bertemu dengan ALLAH mengirim pinjaman pinjaman yang mengubah hidup saya dan keluarga saya, ONE BILLION RISING FUND dimana Juruselamat ALLAH dikirim untuk menyelamatkan keluarga saya dan pada awalnya saya pikir ini tidak akan mungkin terjadi karena pengalaman masa lalu saya dan janji palsu tapi untuk mengejutkan saya, saya menerima pinjaman saya sebesar Rp150.000.000.00 dan saya akan menyarankan siapa saja yang benar-benar membutuhkan pinjaman untuk menghubungi perusahaan tersebut, melalui email di: """""""onebillionrisingfund@gmail.com"""""""karena mereka adalah pemberi pinjaman yang paling pengertian dan baik hati. Jika Anda melihat bagaimana memastikan pinjaman atau bagaimana mendapatkan pinjaman asli, perusahaan dapat membantu Anda. "

    BBM: D8E814FC 


    Sebagai penerima manfaat dari perusahaan saya adalah bukti hidup dari kerja baik perusahaan dan saya meyakinkan Anda bahwa Anda akan mendapatkan formulir pinjaman ONE BILLION RISING FUND. cukup hubungi mereka dan ikuti proses pemberian pinjaman yang mudah

    Anda dapat menghubungi saya Ahmed Neni pada informasi lebih lanjut ((ahmedneni48@gmail.com))

    Allahu akbar

    ReplyDelete
  6. e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
    WhatsApp Number::::::::::[+60]1123759663

    email:::::::hafizulbin365@gmail.com
    Name::::Hafizul Bin Haziq
    Country:::Malaysia

    Kemarau kewangan saya berakhir pada bulan ini apabila saya fikir semuanya adalah urusan perniagaan dengan beberapa rakan saya di Kuala Lumpur beberapa bulan yang lalu perniagaan yang bernilai beberapa Rm785.000.00 yang keuntungannya sudah cukup untuk kita semua untuk berkongsi keuntungan tetapi akibat kegagalan perniagaan, kita semua mendapati bahawa kita mempunyai masalah kewangan yang sangat besar kerana saya tidak mempunyai wang untuk bergantung pada ketika perniagaan gagal kerana saya melabur semua saya dengan saya pada perniagaan jadi saya berada di sangat sangat maaf jadi saya terpaksa mencari bantuan kewangan saya sebenarnya telah ditolak oleh beberapa bank sebagai hasil dari kadar pinjaman mereka dan juga syarat mereka jadi saya terpaksa melalui beberapa blog sehingga saya datang menghadapi dengan Iklan Syarikat Ibu. saya menghubungi Ibu dengan segera selepas melalui beberapa proses yang sangat fleksibel permintaan pinjaman saya sebanyak Rm440.000.00 telah diluluskan oleh pihak pengurusan dan pada keesokannya Lembaga Pengurusan Peminjaman Pinjaman dikreditkan saya tanpa menangguhkan berkat ini dari ibu yang dapat menyelamatkan anda hari ini dari apa-apa embarrazement kewangan anda menjadi ibu hubungi Ibu sekarang untuk pinjaman anda yang berubah e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
    ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY "ISKANDAR LENDERS"

    Country::::::Malaysia
    Name::::::::Hafizul Bin Haziq
    email::hafizulbin365@gmail.com
    Telephone Number:[+60]1123759663
    WhatsApp Number::::::::[+60]1123759663
    e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]

    ReplyDelete
  7. Adakah anda sedang mencari pinjaman untuk memulakan perniagaan atau projek keinginan hati anda? Di KARINA ROLAND LOAN COMPANY, kami menawarkan semua jenis bantuan kewangan kepada semua individu yang memerlukan pinjaman seperti "pinjaman peribadi, pinjaman pelaburan, pinjaman pinjaman rumah dan syarikat pinjaman di seluruh dunia, kadar faedah kami adalah 2% setahun. Jika anda mempunyai projek yang baik atau ingin memulakan perniagaan dan memerlukan pinjaman untuk membiayainya dengan segera, kami boleh membincangkannya, menandatangani kontrak dan kemudian membiayai projek atau perniagaan anda untuk bersama dengan Bank Dunia dan Bank Industri.

    Hubungi KARINA ROLAND LOAN COMPANY hari ini untuk sebarang mata wang yang anda mahukan.

    Kategori Perniagaan

    Perniagaan Merchandising.
    Perniagaan pembuatan
    Perniagaan Hibrid.
    Pemilikan tunggal
    Perkongsian.
    Syarikat.
    Syarikat liabiliti terhad.
    pinjaman peribadi.
    pinjaman pelaburan.
    Pinjaman Hutang.
    Pinjaman Rumah.
    Pinjaman gadai janji
    Laon Auto.
    Pinjaman pelajar.
    Pinjaman habis bulan.
    Pinjaman Islam.
    Pinjaman pertanian.
    Pinjaman gereja.

    KARINA ELENA ROLAND LOAN COMPANY
    E-mel: karinaloancompany@gmail.com
    WhatsApp hanya +1 (585) 708-3478.
    Nama Facebook: karina elena roland

    ReplyDelete
  8. e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
    WhatsApp Number::::::::::[+60]1123759663
    Telephone..Number:[+60]1123759663
    email:::::::hafizulbin365@gmail.com
    Name::::Hafizul Bin Haziq
    Country:::Malaysia

    Kemarau kewangan saya berakhir pada bulan ini apabila saya fikir semuanya adalah urusan perniagaan dengan beberapa rakan saya di Kuala Lumpur beberapa bulan yang lalu perniagaan yang bernilai beberapa Rm785.000.00 yang keuntungannya sudah cukup untuk kita semua untuk berkongsi keuntungan tetapi akibat kegagalan perniagaan, kita semua mendapati bahawa kita mempunyai masalah kewangan yang sangat besar kerana saya tidak mempunyai wang untuk bergantung pada ketika perniagaan gagal kerana saya melabur semua saya dengan saya pada perniagaan jadi saya berada di sangat sangat maaf jadi saya terpaksa mencari bantuan kewangan saya sebenarnya telah ditolak oleh beberapa bank sebagai hasil dari kadar pinjaman mereka dan juga syarat mereka jadi saya terpaksa melalui beberapa blog sehingga saya datang menghadapi dengan Iklan Syarikat Ibu. saya menghubungi Ibu dengan segera selepas melalui beberapa proses yang sangat fleksibel permintaan pinjaman saya sebanyak Rm440.000.00 telah diluluskan oleh pihak pengurusan dan pada keesokannya Lembaga Pengurusan Peminjaman Pinjaman dikreditkan saya tanpa menangguhkan berkat ini dari ibu yang dapat menyelamatkan anda hari ini dari apa-apa embarrazement kewangan anda menjadi ibu hubungi Ibu sekarang untuk pinjaman anda yang berubah e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
    ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY "ISKANDAR LENDERS"
    [[[[Berikut adalah data peribadi saya]]]]
    Country::::::Malaysia
    Name::::::::Hafizul Bin Haziq
    email::hafizulbin365@gmail.com
    Telephone Number:[+60]1123759663
    WhatsApp Number::::::::[+60]1123759663
    e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...