Tuesday, March 31, 2020

Terbukti langkah pemulihan ekonomi kerajaan PH berhasil


Semasa mengambil alih kerajaan daripada BN melalui pilihanraya umum yang ke 14 hampir 2 tahun yang lalu, PH terpaksa berhempas pulas untuk pulihkan balik ekonomi negara dengan hutang piutang dan penyelewengan yang ditinggalkan oleh kerajaan BN akibat amalan rasuah dan kleptokrasi yang di amalkan oleh beberapa pemimpin tertinggi negara ketika itu.

Banyak usaha yang telah dilakukan oleh kerajaan PH untuk pulihkan balik ekonomi negara.

Terpaksa betulkan balik apa-apa yang tidak kena dalam entiti-entiti kerajaan seperti Khazanah, Petronas dan Tabung Haji.

Terpaksa berjimat cermat dalam pengurusan dan perbelanjaan kewangan negara.

Terpaksa tangguhkan beberapa projek mega yang dicadangkan oleh kerajaan terdahulu yang dilihat tidak masuk akal dari segi kos nya.

“Gula-gula” yang biasa diberikan oleh kerajaan BN kepada rakyat sebelum ini pun terpaksa dikaji semula. Sampai kerajaan PH dituduh kedekut dengan rakyat. Tak prihatin dengan nasib rakyat.


Yang sering menjadi mangsa adalah Lim Guan Eng, Menteri Kewangan daripada DAP. Walaupun beliau bersungguh sungguh untuk mempastikan kewangan negara sentiasa berada dalam keadaan yang stabil supaya rakyat dapat manfaatnya dalam jangka masa panjang, namun beliau tetap dituduh sebagai anti-Melayu, anti Islam dan sebagainya.

Dalam masa yang sama kerajaan PH terus mengekalkan dasar-dasar ketelusan dan integriti untuk mempastikan tidak wujudnya salah guna kuasa dan penyelewengan wang kerajaan oleh pemimpin negara dan semua rakyat dapat manfaat daripadanya.

Antaranya dengan mengamalkan dasar tender terbuka, pengagihan pendapatan negara secara adil dan saksama kepada rakyat tanpa mengira bangsa, agama dan latar belakang politik.

Jika tidak masakan royalti minyak untuk negeri Kelantan dan Terengganu yang telah sekian lama dinafikan sejak BN memerintah, kini dikembalikan semula kepada kerajaan negeri tersebut yang dipimpin oleh PAS, parti yang sering menuduh PH zalim, tak adil dan anti Melayu dan Islam.

Tetapi malangnya, pengurusan dan pentadbiran kewangan yang baik oleh kerajaan PH tersebut yang sudah hampir-hampir membuahkan hasilnya itu, telah diganggu dengan langkah Shareton oleh pengkhianat-pengkhianat dalam kerajaan PH sendiri.

Dengan dibantu oleh UMNO dan PAS, mereka menubuhkan kerajaan pintu belakang. Mereka sanggup mengkhianat mandat yang telah diberikan oleh rakyat kepada kerajaan PH melalui pilihan raya yang sah. Semuanya sebab tamak dan gilakan kuasa.

Namun takdir Allah, setelah tidak sampai sebulan mengambil alih pentadbiran negara dengan cara yang tidak bermoral, negara dilanda dengan krisis ekonomi yang mengejut dan teruk akibat wabak COVID 19 yang belum nampak jalan penyelesaiannya lagi.

Maka kerajaan PN yang dipimpin oleh Muhyiddin Yassin pun telah menggariskan beberapa langkah dalam pakej ransangan ekonomi untuk membantu rakyat yang terkesan dengan krisis tersebut.

Walaupun inisiatif-inisiatif tersebut nampaknya sedikit sebanyak melegakan rakyat, tetapi sedarkah rakyat bahawa apa yang dilaksanakan oleh kerajaan PN tersebut adalah hasil daripada usaha-usaha dan langkah langkah pemulihan dan berjimat cermat yang diambil oleh kerajaan PH dalam tempoh 22 bulan mentadbir negara.

Lihatlah. Bagaimana langkah berjimat cermat dan pemulihan ekonomi yang dilaksanakan oleh kerajaan PH tersebut kini nampak membuahkan hasilnya.

Disaat negara menghadapi krisis ekonomi kini, rakyat dapat merasa manfaat daripada segala usaha yang telah dilaksanakan oleh kerajaan PH sebelum ini.

Maka kerajaan PN tidak wajar mendabik dada kerana segala insentif yang ditawarkan tersebut hakikatnya adalah hasil daripada usaha-usaha pemulihan kewangan negara yang dilakukan oleh kerajaan PH dahulu.

Walaupun penyokong-penyokong mereka menafikannya dan tetap bermain politik dengan menyalahkan kerajaan PH, tetapi kebatilan tidak akan mampu mengatasi kebenaran.

Biarlah rakyat yang menilai dan merasainya. Kerana apa yang dilakukan oleh kerajaan PH sebelum ini adalah untuk rakyat. Dan kini hasilnya kembali kepada rakyat.

Wallahuaklam.

53 comments:

  1. Sesungguhnya perancangan Allah itu maha hebat..tak terbayang kan kalau PH memerintah apa akan jadi semasa krisis ni ekonomi dan covid 19..sbb itu PN diizinkan Allah utk mengambil alih kerajaan..utk mengelakan kemudaratan dan kemusnahan yg akan di lakukan oleh PHancing..bertabahlah wahai penyokong PH..sesungguhnya ku hanya layak sementara sahaja..kami rakyat dah bosan dengam politik fitnah kamu tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nsib baik pn yg jd krjaan..kalu ph mkin jhanam 😝😝

      Delete
    2. Kemudaratan yang paling serius penularan wabak Covid-19, sib baik kerajaan PN ambil alih kerajaan kalau masih pawah PH lagi jahanam

      Delete
    3. Dah ditakdirkan PN amik alih tuk tangani musibah yg ditinggalkan PH..dari penjualan aset2 negara kepadalah wabak covid19.. betapa kebesaran Allah nak tunjukkan segala keburukan yg ditinggalkan PH.

      Delete
  2. Minta dikuatkan lagi ikatan PN... Aminn

    ReplyDelete
  3. Tiada siapa boleh dipercayai melainkan diri sendiri.

    ReplyDelete
  4. Covid tu kes terpencil bak kata pemimpin bengong ph

    ReplyDelete
  5. Jngn tipu..tipu itu dosa melaikn kau bkn islam...😡😡😡😡

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cukup-cukuplah tak payah menghasut rakyat lagi, Rakyat takkan percaya lagi dengan PH, Rakyat dah tau apa PH dah buat.

      Delete
  6. Ala.. Dlm keadaan begini masih lagi main politik.. Bubar parlimen pun tetap PH tumbang la.. Baru memerintah setahun lebih dah ckp diri terbaik.. Kes covid-19 ni pun klau dgr ckp rakyat tdak la seteruk gini..

    ReplyDelete
  7. KERAJAAN PINTU BELAKANG tunggu pru nanti.ko akan tumbang mcm umngok dulu.ko tau akan kalah pru15 nanti sb tu nak juga ikut pintu blkg.dasar pengecut x dak telur.

    ReplyDelete
  8. Dulu kata menuju negara muflis,penulis jgn mendabik dada seorang² tk baik ok,rizab negara ok(2T) dn plan tindakan PN btl sebab tdk menjarah syarikat² d bawah naungan kerajaan d masa covid-19 ni melanda negara utk membantu rakyatnya tnpa mengira latar belakang agama & politik,, Adakah penulis tdk berfikir usaha murni PN utk membantu rakyat yg terjejas akibat wabak covid-19 ni? PN bertungkus lumus membantu rakyatnya,PH pula mendesak nk bahas di parlimen soal 250B dari mana sumbernya..

    ReplyDelete
  9. rakyat semua dah sedar...pn, lebih terjamin buat rakyat.. Sudah sudah laa fitnah nya....

    ReplyDelete
  10. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  11. Mai nak habaq Kat hangpa mcm baguih je,, tpi comment hang mcm hampas aje..
    Jika dah nama barua ttp jugak apa yg hangpa Cakap serupa barua daping jugak,, apa yg baiknya waktu Kerajaan pH hang buat,, juai hak² orang Islam dan melayu, hang tau la.. Itu ka hang Kata baguih.. Kepala hotak hang letak kat lutuit ka,, mata hang dah buta ka,, lagi lama hangpa semua perintah lagi Banyak aset² org Islam dan bangsa melayu hang pi juai... Aku rasa mata hati hang dah buta nii!! Yg baik (pN) buat buat hang nampak buruk,, yg buruk PH buat hang nampak baik!! Hidup Islam,, hidup PN...

    ReplyDelete
  12. Kepada penulis artikel ini,jnglah bodah sangat dng mengatakan hasil negara dtg dri penstukturan semula kerajaan PH,selama 22, bln.
    Org bodoh sendiri blh fikir apa yg boleh dikumpulkan dlm masa 22, bln.

    ReplyDelete
  13. PH berkuasa berapa ramai yg kena buang kerja... berapa ramai yg tiba2 brim tak dapat...baguih ka lagu tu... kohkohkoh

    ReplyDelete
  14. Hidup TSMY @ PN perihatin rakyat

    ReplyDelete
  15. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  16. Orng bodoh je percaya dgn ulasan sampah ni

    ReplyDelete
  17. Yg nampak kesan nya hutang bertambah ratusan billion salama 22 blan ph merentah belanja pm keluar negara ratusan juta...sudah lah ph jgan jadi ayam jantan kalah sabung kokok bederai tp ekp penuh najis...

    ReplyDelete
  18. Terbukti langkah ekonomi ph berhasil? Hahaha...jangan buat kenyataan lawak boleh x

    ReplyDelete
  19. Sluruh dunia kot kena covid19 & kmerosotan ekonomi. Apa kaitan dgn prtukaran kerajaan baru? Rkyat dah faham dah tau sape PH laa.. Nak citer zaman PH ekonomi bagus..bagus tang mana tu? Makin terlokop ada la. Manifesto pn selesai. Manifesto apa citer?

    ReplyDelete
  20. Allah maha kuasa dia dah tunjukkan fitnah yg ph buat dah makan diri jgn ingatkan kau libih berkuasa di turunkan convit . skrg baru aman asik tunjuk kuasa siapa nak memerintah rakyat diabaikan Malaysia amat Tampa DAP ada sebahagian ahli DAP tak sedar diri kurang ajar dia ingat DAP memerintah nak tunjuk kuasa sorry lah

    ReplyDelete
  21. Ingat lagi terok..semua boleh masuk tiada kawalan pelancung

    ReplyDelete
  22. PH LE YG PENULISNYA NAK TUNJUKKAN DIA ORANG BAGUS TAPI BOHONG BELAKA..

    ReplyDelete
  23. Aku dah tak percaya PH penipu kuat

    ReplyDelete
  24. Adoiii...syok sendiri ni ...

    ReplyDelete
  25. Org yg percaya pada article tu termasuk penulis, org yg cetek ilmunya dan hari2 tgok tv3 jee pada zaman PH.

    ReplyDelete
  26. Perut hantu hang ni... Bagus pala bapak hang ph...

    ReplyDelete
  27. Kita tengok PRU 15 ph akan kalah teruk

    ReplyDelete
  28. Semuanya ini adalah dalam perancangan Allah Taala.... Bersyukurlah...Allah dah tentukan yg lebih baik sekarang ini.. Alhamdulillah.

    ReplyDelete
  29. Lagi lama Ph perinth lagi bnyk jahanam negara. Buat lawak boleh r

    ReplyDelete
  30. Ini skrip cerita pak kadok moden ka....

    ReplyDelete
  31. Masih meroyan ke ph ni...atau mengigau rasa masih jd kerajaan masih ada kuasa...piiirah mabuk.

    ReplyDelete
  32. Masih meroyan ke ph ni...atau mengigau rasa masih jd kerajaan masih ada kuasa...piiirah mabuk.

    ReplyDelete
  33. Allah maha mengetahui PH banyak menipu.

    ReplyDelete
  34. Org bodo je yg nk percaya artikel hang ni ......poodahhh

    ReplyDelete
  35. Kaba ko Hok tulis artikel ni. Mu ni sesat dalam taiiiik ph

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...