Monday, July 10, 2023

MUHYIDDIN umum lupus hutang FELDA, tapi duit tak bagi..!!!!

 


KUALA LUMPUR: Pengerusi baharu Felda, Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek meminta Tan Sri Muhyiddin Yassin tidak gopoh dalam memberi komen berhubung pelupusan hutang peneroka Felda.

 Mengakui ketika Muhyiddin menjawat jawatan Perdana Menteri ada menyatakan untuk membayar RM1 bilion setahun selama 10 tahun yang sepatutnya dibayar mulai 2022, tetapi perkara itu tidak dilaksanakan. 

Sebaliknya jelas beliau, ia hanya janji yang tidak dilaksanakan termasuk tiada bukti hitam putih dengan pihak Felda untuk membantu menyelesaikan hutang ditanggung entiti itu.

    "Betul tahun 2021 ada diumum hutang peneroka kepada Felda dilupus tetapi Felda pula berhutang melalui sukuk untuk mengambil alih FGV Holdings Bhd (FGV), membayar hutang Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) dan Maybank dengan anggaran lebih RM9 bilion. "Mana mana Felda nak bayar hutang?," soal Shabery dalam status di Facebooknya hari ini. (LINK)

 
@saifulnizam769 MUHYIDDIN GAGAL TUNAI JANJI Ini ke manusia yang kita nak angkat jadi pemimpin Malaysia sekali lagi? Sorry lah.. Hanya tahu umum tapi tak buat pun. Sudahnya Anwar yang selesaikan untuk kepentingan para peneroka Felda. #RakyatBijak #SemangatPerpaduan #BeliaSediaUndi ♬ original sound - Saiful Nizam

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...