Tuesday, October 8, 2019

Terima kasih PH & Menteri Saifudin Nasution, M40 kirim salam kepada #KerajaanSepenggal..!


Datuk Seri Saifuddin Nasution Ismail

Assalamu'alaikum..

Datuk Seri...M40 ni hanya TUKANG bg undi dan byr cukai KAN NA? Insentif semua p kat B40 yg ramai totok UMPA$ terutama di kpg2. M40 dpt apa insentif? Subsidi Petrol pun tak dpt? Alhamdulillah....Haa..dia pi kot tu plak nooo??

Oh lupa...M40 ni rata2...org2 kaya mcm T20 kategori Datuk Seri lah tu. M40 mana ada masalah anak2 ramai belajar di sekolah, di universiti, di overseas, masalah myk, tol berulg alik kerja, masalah hutg kereta, rumah atau masalah kos sara hidup, masalah kos perubatan dll?? Duit cukup sedia...petik jarii je mcm dongeng Thanos.

Takde masalah tu semua..M40 takde masalah lsg terutama di bandar2 besar yg mana golongan yg tinggal di bandar ni bermaklumat dan ramai pengundi PH.


Takde...memg M40 ni takde apa2 masalah, takde masalah kos sara hidup. Database M40 pun rasanya takde seolah2 mereka ni tak wujud. Hantu atau invisible sampai kerajaan PH tak boleh nak nampak. M40 ni anytime lah boleh bersaing dgn T20 utk beli petrol dgn harga apungan. No problem at all. Kacang putih jer tu.

Al maklumlah M40 ni 100% kaya raya mcm T20 jugak Datuk Seri...Depa bleh berdiri dgn sendiri tanpa apa2 insentif. Tugas M40 ni ialah bayaq cukai..bagi undi pada PH and GET NOTHING..!! Tapi ye lah...Malaysia kan masih aman dan terselamat dari Kleptokrasi, Lanunkrat, Kleptokrat dan Kleptomaniac? Yg itu cukuplah utk M40 rasa bersyukur sbb dah byk bagi undi pada PH.

So...nampaknya kena redha lah ceritanya..KAN NA??. Terima kasih kerajaan PH...😅

- Zus Din
08 Oktober 2019

2 comments:

  1. Tu cerita m40.Bagaimana pula cerita warganegara msia yg berkahwin dengan orang asing. Rata2nya dari golongan tak berkemampuan. Mereka tak layak mendapat apa2 pun bantuan dari kerajaan .Adakah golongan ini telah diturunkan taraf menjadi warganegara kelas kedua. Hanya layak untuk mengundi saja.

    ReplyDelete
  2. Golongan M40 pun takkan nak tadah tangan jugak, hangpa bukan susah pun

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...