Tuesday, April 3, 2018

RUU ANTIBERITA PALSU - Nak Sokong..Sokong jelah...!


Kata Nik Abduh.. Sebab PAS menyokong Akta Anti Berita Tidak benar disebabkan ia dituntut dalam agama.. Begitulah lemahnya pemikiran Ahli Parlimen PAS.. Nak Sokong..Sokong jelah UMNO..tak payah bagi alasan Agama...

Kalau itu Hujahnya.. kenapa PAS menentang Persempadanan Semula SPR ? bukan kah takda dalil yg mengharamkan nya..? Menjadi ahli Politik.. kita bukan hanya melihat apa yg tersurat..tetapi Membaca apa yang tersirat...

Kalau nak ikut teks Undang2.. Pelbagai akta yang ada hari ini memenuhi Kehendak agama dan Islam..akta Akta Hasutan, Akta mesin Cetak, Akta Komunikasi yg sedia ada pun sudah cukup dan memenuhi kehendak agama.. tujuan nya baik... Begitu juga Akta Zalim MKN, SOSMA dan ISA itu sendiri jika dilihat dari teks dan falsafah Undang2 ia memenuhi kehendak Islam.. hatta Undang2 Jalanraya AES dan GST itu pun memenuhi kehendak islam.. Sebab Maqasid dalam agama itu tujuannya menjaga Agama, Nyawa,Akal dan harta.. apa lagi Negara..



Tapi kalau cara orang Islam, Ulama Islam berfikir.. tidak hairan lah Undang2 Syariah yg ada di Malaysia ni juga sama jer .. Tak cukup2 Undang2 kesalahan Zina, ada pula kesalahan Khalwat.. dan ada pula kesalahan berpakaian Sopan.. ada pula Undang2 mengawal uarat dan suara wanita.. Semuanya mahu dikawal dengan Undang2.. Hakikatnya Hiburan, masalah Sosial, Zina, Haruan makan anak, Dadah dan Pusat itu hiburan itu makin subur dikalangan orang Muslim.. dan tidak kepada bukan Islam yang tidak ada pun undang yg mengawal Akhlak dan kelakuan depa.. Sebab Undang islam sendiri pun hanya terpakai kepada rakyat marhaen..

Apa sebabnya kita tolak, Yang kita Bimbangi adalah salah guna, salah kuasa dari Pemerintah kepada musuh2 Politik.. Jika ini pun Ahli Parlimen PAS gagal faham.. patutlah mudah ditipu UMNO..

Tapi kami pun faham, Apa lagi mampu mereka buat kalau Duit UMNO dah masuk dalam Akaun, ikut jer lah kehedak Tuan tuan depa.. perGuna lah agama semahu mungkin.. InsyaAllah masanya akan tiba, kebenaran akan pasti menang..

IpohMali

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...