Friday, February 28, 2020

Adakah Tun Cemar Wibawa YDP Agong?

Adakah Tun Cemar Wibawa YDP Agong?
(Dari FB wall Edy Noor Reduan)

1. Sebagai Perdana Menteri interim, Tun tidak layak sama sekali untuk menentukan bagaimana PM ke-8 dipilih dari kalangan mereka yang punya sokongan.

2. Perdana Menteri interim hanya bertindak sebagai pelaksana sahaja dengan kuasa yang terhad di bawah perkenan DYMM YDP Agong.

3. Adakah kerana gagalnya pelan Kerajaan Perpaduan (UG) yang dibentang oleh Tun di Istana pagi tadi, lantas Tun bergegas menyertai semula Bersatu dan cuba pula laksana 'pelan 2 Mac' di Parlimen?

4. Persidangan Majlis Raja² yang pada mulanya dimaklumkan bersidang esok selepas solat Jumaat, telah pun diawalkan ke sebelah pagi.

5. Adakah kerana Tun menghidu sesuatu bakal berlaku di istana pada sebelah petang, maka Tun terus sailang dengan meminta supaya keputusan PM ditentukan di Parlimen?



6. Perkara paling lucu ialah Tun telah mempromosi Tan Sri Muhyiddin Yassin untuk dipilih menjadi PM8 melalui Parlimen pada 2 Mac nanti. Ini bukan rancangan realiti wahai Tun, ini soal tanahair tercinta yang sedang dalam kehancuran dek pengkhianatan.

7. Menjadi persoalan, di manakah janji² manis Tun yang berpuluh kali menyebut peralihan kuasa hanya akan berlaku dari Tun kepada Anwar Ibrahim? Adakah Tun mudah lupa?

8. Cukup-cukuplah Tun. Kalau pun benar Tun memang tidak pernah terniat untuk bersetuju jadikan Anwar Ibrahim PM ke-8, janganlah hingga tergamak sailang kuasa YDP Agong.

9. Berilah ruang kepada Majlis Raja-Raja bersidang terlebih dahulu, dan biarlah YDP Agong yang selesaikan kemelut ini.

10. Atau adakah sesuatu yang Tun risaukan akan berlaku pada petang Jumaat ini, hinggakan Tun dilihat cuba membeli masa sehingga Isnin?

Edy Noor Reduan
Aktivis Blogger

1 comment:

  1. Do this hack to drop 2lb of fat in 8 hours

    Well over 160 000 women and men are using a easy and SECRET "water hack" to burn 2lbs every night in their sleep.

    It's very easy and it works all the time.

    This is how you can do it yourself:

    1) Go grab a clear glass and fill it with water half full

    2) And then use this crazy HACK

    and you'll be 2lbs thinner as soon as tomorrow!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...