Wednesday, March 4, 2020

BURSA MALAYSIA KEHILANGAN LEBIH 90 BILION BILA PENGKHIANAT SEBENARNYA GILA KUASA


BURSA MALAYSIA KEHILANGAN LEBIH 90 BILION BILA PENGKHIANAT SEBENARNYA GILA KUASA

Seminggu kita dihidangkan dengan pelan pengkhianatan yang dibanggakan si kitol semburit Azmin Ali, Bursa Malaysia sudah pun kehilangan lebih RM71 bilion dalam bentuk penarikan keluar pelaburan asing secara besar-besaran.

Ini ditambah lagi dengan pelantikan ketua Pengkhianat Nasional, Muhyiddin Yassin yang menyaksikan bursa saham negara kehilangan lagi RM19.31 bilion cuma sehari selepas mengangkat sumpah sebagai bukti mengkhianati mandat rakyat.

Bermula dengan ‘Langkah Sheraton’, Indeks FBM-KLCI dilaporkan menjunam dengan ketara sehingga lesap 64.26 mata atau 4.2% dalam hanya seminggu penyamun dan perompak kembali berkuasa.


Saksikan pengkhianatan yang telah dilakukan dan kesannya kepada Bursa Malaysia:

Jumaat 21 Februari 2020
Langkah Sheraton bermula
1531.20

Isnin 24 Februari 2020
Mahathir letak jawatan, Bersatu keluar PH
1490.06 (menjunam 41.14 mata)

Selasa 25 Februari 2020
Mahathir cadang kerajaan tanpa parti
1500.88 (naik 10.82 mata)

Rabu 26 Februari 2020
Agong selesai jumpa MP
1495.19 (menjunam balik 5.69 mata)

Khamis 27 Februari 2020
Pakej rangsangan ekonomi diumum
1505.59 (naik 10.40 mata)

Jumaat 28 Februari 2020
Raja-Raja Melayu bersidang
1482.64 (menjunam balik 26.95 mata)

Isnin 2 Mac 2020
Muhyiddin dilantik PM Pengkhianat
1466.94 (menjunam lagi 15.70 mata)

Menurut laporan The Star, akibat pengkhianatan ini, indeks FBM-KLCI terhapus dalam bentuk nilai pasaran berjumlah RM90.31 bilion dan mengekalkan prestasi sebagai bursa saham terburuk di Asia.

Kejatuhan lebih 15 mata dalam sehari apabila pengkhianat Muhyiddin si sembab merampas kuasa menunjukkan betapa tidak yakinnya pelabur asing terhadap kepimpinan pintu belakang yang dibentuk hasil daripada pengkhianatan.

Menurut laporan itu lagi, saham yang ada kaitan rapat dengan Muhyiddin iaitu Eden Inc Berhad dan Thriven Global Berhad tiba-tiba meningkat dengan ketara, masing-masing cuba mengaut untung atas angin di saat rakyat makin tertekan dengan ekonomi domestik hilang punca.

Celaka betul Muhyiddin!

Tetapi saham Calrsberg Brewery Malaysia Berhad dan Heineken Malaysia Berhad menjunam masing-masing sebanyak 9.3% dan 9.8% akibat kemasukan parti lebai penipu Pas dalam kerajaan pengkhianat bernama Perompak Nasional (PN).

Reaksi negatif terhadap kemampuan si pengkhianat Muhyiddin terhadap langkah memulihkan ekonomi dijawab pelabur dengan pengeluaran besar-besaran pelaburan mereka ke Indonesia atau Singapura yang lebih stabil dan aktif walaupun penularan Covid-19 sedikit menjejaskan prestasi bursa mereka.

Malangnya perkara inilah yang gagal disebut si Kamarul Yusoff pembangang tegar kang kong dari YuYuEm kerana asyik mengadu domba dan menghasut orang Melayu dengan permainan isu perkauman dan agama hingga orang Melayu ditakut-takutkan dengan pembohongannya.

Inilah hasil daripada pengkhianatan terhadap mandat rakyat yang diberi semasa PRU 14 malah penganalisis ekonomi meramalkan ekonomi negara akan terus merudum dalam suku pertama tahun ini kerana pelabur meragui kemampuan malah kredibiliti si PENGKHIANAT bernama MUHYIDDIN YASSIN mengurus ekonomi domestik jauh sekali antarabangsa!

#TolakMuhyiddin
#TolakPengkhianat
#PenyamunNasional
#MuhyiddinPengecut

1 comment:

  1. Ha, Yg ni Aku tak berani nak komen, Pasal aku ni Pandai repair lori je, Tapi buta perut bab saham. Ape dia indeks nikke, ape dia Bursa saham, sepatah haram Aku tak paham... Yg aku setuju cuma, Sejak ph Pegang kerajaan, isu perkauman dimain sekuat nya, Salah Satu Yg Aku ingat, mamber Aku tanya kerja. Minta tolong tanyakan kerja kosong. Bila Aku dpt, cakap Kat dia, Dia boleh Tanya, cina ke Melayu bos dia. Dan Dia tak pergi kerana bos dia cina. Jgn Tanya abang aku Yg walaun tegar plak.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...