Friday, May 15, 2020

Kerajaan Tebuk Atap, Apa kata Tok Guru ?


Tahukah Kita Politik yang berlaku hari ini, Pernah diungkapkan dan disentuh Tok Guru Nik Aziz 10 tahun dulu..Kebetulan dalam Politik, Aku banyak berpegang kepada Manhaj dan Fikrah Tok Guru Nik Aziz..

Masih kita ingat tentang rampasan kuasa di Perak ? Kita masih ingat kata kata Tok Guru..ya.. Kata Tok Guru Nik Aziz,

" Pecah Amanah ini (Merujuk kepada rampasan kuasa), Akan Datang Ini, Akan Berlaku lagi Insya Allah..akan berlaku lagi,

Ya , Memang Benar..Apa yang dikata Tok Guru Berulang Kembali.. dan ianya Benar benar terjadi..

Aku bukan jenis Percaya akan kisah2 Tok Wali..atau Tok Guru yang menjual mimpi.. Tapi ada Keadaan, bila masa berlalu .. aku percaya terhadap kata kata Doa dan Munajat seorang Ulama yang aku lihat sendiri akan kebenaran akan kata katanya, ada dua tokoh hebat ini yang bagi aku mereka ini kelompok Ahli Ir'fan..

mereka yang diberikan petunjuk akan kata kata mereka itu lahirnya kebenaran..dua tokoh itu pertamanya Sheikh Said Ramadhan Al Bhuti dan keduanya Almarhum Tok Guru Nik Aziz.. kedua mereka ini menepati hadis Nabi..

اتَّقوا فِراسةَ المؤمنِ ، فإنَّهُ ينظرُ بنورِ اللهِ
“Takutlah kamu firasat orang yang beriman kerana dia melihat berdasarkan cahaya Ilahi.”

Ramai yang terpesona hatta sang Mufti dengan Doa seorang pemimpin dengan tangisnya.. tapi tidak lah aku, cuma bila menyentuh Soal Doa.. ia mengingatkan aku kepada Doa Almarhum Tok Guru Nik Aziz hampir 10 tahun yang lalu... 

Jadi kalau tonton Video ni..Kita akan mudah faham dengan apa yang berlaku hari ini... 🙂

Ipohmali

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...