Tuesday, July 21, 2020

PAS JOHOR tiada kerjasama dengan UMNO BN & BERSATU hadapi PRU15

Pas Johor mungkin pilih jalan bersendirian hadapi pru 15


Pas Johor berkemungkinan memilih haluan berbeza berbanding keputusan parti itu di peringkat nasional dan dilihat lebih senang bersendirian dalam menghadapi pilihanraya umum (PRU) ke-15.

Menurut catatan seorang pemerhati politik, Dr Ismadi Abd Samad, perkara itu telah dibincangkan secara serius setelah Umno dan Bersatu mengenepikan PAS Johor dalam banyak perkara.

Ia katanya, berkaitan lantikan ahli majlis, ketua kampung serta peneraju NGO peringkat negeri Johor yang sehingga kini belum dimuktamadkan.

“Kenyataan salah seorang Timbalan Pesuruhjayanya yang menyebut Pas Johor sebagai lemah untuk berunding berkenaan kedudukan ahlinya dalam pentadbiran negeri di dalam satu mesyuarat yang diadakan Sabtu lalu menampakkan berlaku perselisihan faham yang sangat ketara.

“Kesabaran dan ketenangan Pas Johor mengikut rentak permainan politik UMNO yang diterajui menteri besarnya seakan sudah menghampiri garisan sempadan.

“Ramai di kalangan ahli sudah mula bersuara. Hak mentadbir kerajaan (negeri) sengaja dinafikan dengan pelbagai alasan dangkal,” kata Dr Ismadi.


Menurut Dr Ismadi, Pas Johor turut mengesa agar semua ahli cawangan dan kawasan untuk bersedia bersendirian, namun arahan itu tidak dimaklumkan secara rasmi.

“Ura-ura itu dilihat jalan terbaik untuk menyelesaikan kemelut yang sedang berlaku.

“Keengganan Menteri Besar dan Pengerusi Bersatu negeri (Johor) duduk berbincang dalam situasi menang-menang juga dianggap punca Pas Johor mengambil keputusan tersebut,” tambah Dr Ismadi lagi.

Sementara itu, Timbalan Pesuruhjaya Pas Johor, Dr Mazri Yahya turut menyalin semula kiriman Dr Ismadi dan menyiarkannya semula di laman Facebook beliau.

Beliau turut meninggalkan catatan dan meminta pembaca menyatakan pendirian tentang sikap Umno dan Bersatu Johor terhadap dalam isu pembahagian jawatan dan lantikan politik di peringkat negeri.

“Ini adalah pandangan Dr Ismadi yang saya tidak kenal. Pandangan yang boleh diperdebatkan.

“Tapi apa pula pandangan saudara? kata Dr Mazri yang juga ahli jawatankuasa PAS Pusat.

Soalan dikemukakan Dr Mazri itu turut disambut dengan pelbagai reaksi.

“Selagi Umno tu Umno…maka Umno selama-lamanya….banyak pengkhianatan daripada kesetiaan…” tulis pembaca bernama Azmi Arifin.

“Rakyat memerhati tindakan gila kuasa dan lupa kawan… Adakah mereka masih tak berubah atau pun memang tak berniat berubah? soal pembaca bernama Muhammad Hasrul Qoorata.

Sementara itu, penulis dengan nama ‘Lan’ menyindir dan mencabar agar Pas Johor meneruskan cadangan untuk bersendirian dalam PRU ke-15.

“Orang tak sudi, kita lagi tak sudi. Dah dia rasa kuat, biar dia bersendirian,” menurut catatan itu.

“Tahniah PAS Johor. Biar kita berada dibawah PH semula pun. Asalkan kita tak dibuli dan dimainkan oleh orang yang anggap kita rakan seperjuangan… kononnya…,” tulis pembaca bernama Andak Koyan.

Sementara itu AJK Pas kawasan Muar, Mohd Akmal Mohd Ali turut meninggalkan komen dalam catatan itu.

“Umno Johor cerdik. Nak ambil untung atas kerjasama Perikatan Nasional (PN) pusat. Tapi pada masa sama tak nak bersama PAS untuk berkongsi.

“PAS ni banyak “pantang-larangnya,” kata Mohd Akmal.

Terdahulu, Timbalan Presiden Pas Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man yakin pengagihan kerusi membabitkan parti dalam PN dalam menghadapi pilihan raya umum ke-15 (PRU15) mampu ditangani dengan baik.

Ketika ditemui pemberita selepas melancarkan jentera pilihan raya Pas Johor, semalam Tuan Ibrahim berkata, rundingan bersama antara komponen PN akan dibincang dalam masa terdekat dan proses itu akan berjalan dengan baik.

2 comments:

  1. Berjuanglah dengan ikhlas kerana Allah, bukan kerana untuk jawatan. Minta jawatan tanggung jawabnya lebih berat daripada memegang jawatan yang ditawarkan.

    ReplyDelete
  2. Halo semuanya, Nama saya Siska wibowo saya tinggal di Surabaya di Indonesia, saya seorang mahasiswa, saya ingin menggunakan kesempatan ini untuk mengingatkan semua pencari pinjaman untuk sangat berhati-hati karena ada banyak perusahaan pinjaman penipuan dan kejahatan di sini di internet , Sampai saya melihat posting Bapak Suryanto tentang Nyonya Esther Patrick dan saya menghubunginya melalui email: (estherpatrick83@gmail.com)

    Beberapa bulan yang lalu, saya putus asa untuk membantu biaya sekolah dan proyek saya tetapi tidak ada yang membantu dan ayah saya hanya dapat memperbaiki beberapa hal yang bahkan tidak cukup, jadi saya mencari pinjaman online tetapi scammed.

    Saya hampir tidak menyerah sampai saya mencari saran dari teman saya Pak Suryanto memanggil saya pemberi pinjaman yang sangat andal yang meminjamkan dengan pinjaman tanpa jaminan sebesar Rp200.000.000 dalam waktu kurang dari 24 jam tanpa tekanan atau tekanan dengan tingkat bunga rendah 2 %. Saya sangat terkejut ketika saya memeriksa rekening bank saya dan menemukan bahwa nomor saya diterapkan langsung ditransfer ke rekening bank saya tanpa penundaan atau kekecewaan, segera saya menghubungi ibu melalui (estherpatrick83@gmail.com)

    Dan juga saya diberi pilihan apakah saya ingin cek kertas dikirim kepada saya melalui jasa kurir, tetapi saya mengatakan kepada mereka untuk mentransfer uang ke rekening bank saya, karena saya berjanji bahwa saya akan membagikan kabar baik sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman mudah tanpa stres atau penundaan.

    Yakin dan yakin bahwa ini asli karena saya memiliki semua bukti pemrosesan pinjaman ini termasuk kartu ID, dokumen perjanjian pinjaman, dan semua dokumen. Saya sangat mempercayai Madam ESTHER PATRICK dengan penghargaan dan kepercayaan perusahaan yang sepenuh hati karena dia benar-benar telah membantu hidup saya membayar proyek saya. Anda sangat beruntung memiliki kesempatan untuk membaca kesaksian ini hari ini. Jadi, jika Anda membutuhkan pinjaman, silakan hubungi Madam melalui email: (estherpatrick83@gmail.com)

    Anda juga dapat menghubungi saya melalui email saya di (siskawibowo71@gmail.com) jika Anda merasa kesulitan atau menginginkan prosedur untuk mendapatkan pinjaman

    Sekarang, yang saya lakukan adalah mencoba untuk memenuhi pembayaran pinjaman bulanan yang saya kirim langsung ke rekening bulanan Nyonya seperti yang diarahkan. Tuhan akan memberkati Nyonya ESTHER PATRICK untuk Segalanya. Saya bersyukur

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...