Sunday, December 13, 2020

Kisah ULAT PARKING DI KUALA KEDAH yang tak ada kesudahan setiap tahun kerja menipu..!


Copy FB : VideoViral Malaysia

👇 👇 👇 👇 👇 👇 👇

Ulat Parking Kuala Kedah Semakin Menjadi-Jadi

Kepada sesiapa yang berhajat bercuti di Langkawi pada musim puncak seperti musim cuti sekolah atau pada bila2 masa sila berhati2 dgn ulat parking di KUALA KEDAH...


Jangan terlampau percaya dengan pertolongan parking dari budak2 parking Kuala Kedah yg menaiki motor samada memakai vest parking atau tidak..

Modus operandi mereka akan menghampiri kereta dan menawarkan khidmat parking di jetty.


Mereka berlakon seperti orang baik membantu mangsa memindahkan bag ke jeti dan memberi kata2 manis tetapi sebenarnya ada helah disebalik itu.


Banyak kejadian menipu pelancong telah di lakukan oleh ulat parking ini tetapi malangnya kegiatan mereka seperti tidak dihiraukan oleh pihak berkuasa tempatan.


Sebagai alternatif, jangan hiraukan mereka dan terus parking kereta anda berhampiran kawasan jetty atau pengusaha parkir di tanah persendirian yang lebih mudah untuk pelancong berurusan jika terdapat masalah pada kereta anda.


Mereka ini beroperasi berhampiran  traffic light kuala kedah dan akan mula memancing pemandu2 yg menggunakan kereta plat luar kedah.


Ini antara pengalaman pelancong yang bercuti ke Langkawi dan ini lah harga yang harus dibayar atas kepercayaan terhadap anak bangsa di kawasan setempat.


Siapa lagi yang nak menjahanamkan kita kalau bukan orang kita sendiri...

 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...