Thursday, April 12, 2018

DAP peralat PKR demi undi Melayu, kata PAS



Naib Presiden PAS berkata walaupun penggunaan logo itu dilihat beri kelebihan kepada PKR tetapi perkara tersebut hanya menguntungkan DAP.

KOTA BHARU: PAS mendakwa DAP berjaya memperalatkan Parti Keadilan Rakyat (Puntuk mendapatkan undi masyarakat Melayu menerusi penggunaan logo PKR sebagai logo bersama Pakatan Harapan pada pilihan raya umum ke-14 (PRU14) ini.

Naib Presiden PAS Datuk Mohd Amar Nik Abdullah berkata walaupun penggunaan logo itu dilihat memberi kelebihan kepada PKR kerana parti lain seolah-olah terpaksa tunduk kepadanya, perkara tersebut hanya menguntungkan DAP.

“(Kalau) kita lihat dari sudut lain, PKR dijadikan alat DAP untuk meraih undi Melayu. Maknanya PKR diperkudakan oleh DAP. Inilah buktinya,” katanya ketika ditemui pemberita pada Majlis Jasamu Dikenang dan Penyerahan Tugas Setiausaha Kerajaan Negeri Kelantan di Dewan Bunga Teratai, Kompleks Kota Darul Naim hari ini.

Penyerahan tugas itu melibatkan Setiausaha Kerajaan Negeri Datuk Mohd Faudzi Che Mamat yang akan bersara wajib dan Datuk Nazran Muhammad yang sebelum ini merupakan Pengarah Tanah dan Galian Kelantan.


Mohd Faudzi akan bersara pada 14 April ini manakala Nazran akan memulakan tugasnya secara rasmi sebagai setiausaha kerajaan negeri baru pada keesokannya.

Selasa lepas, Setiausaha Organisasi DAP Anthony Loke Siew Fook dilaporkan berkata parti itu bersetuju untuk menggunakan logo PKR pada PRU14 ini untuk meraih lebih banyak undi masyarakat Melayu.

Mengulas lanjut, Mohd Amar seterusnya menyeru orang Melayu agar tidak tertipu dengan strategi yang digunakan pembangkang yang hanya bertujuan mengelaburi mata mereka semata-mata.

“DAP sendiri mengaku dia nak guna lambang PKR untuk mengelabukan mata pengundi Melayu. Jadi kita harap semua pengundi Melayu tidak tertipu dengan strategi DAP ini,” katanya.

1 comment:

  1. biar je la...ko dok je la tepi tepuk tangan..yg sibuk2 apehal..
    jaga je l Paspispus PIGS tu..kikikiki

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...