Sunday, September 2, 2018

Apabila Ust Ebit Lew bercerita bersama Datin Marina Mahathir...


Sebak rasa jumpa Datin Marina Mahathir. Saya bercerita dan berkongsi tentang kasih sayang iman dan usaha dakwah yang sedang di jalankan betapa Allah sayang kita semua. Beliau sangat baik mendengar dan sangat merendah diri..seronok dapat saling berkongsi.

Katanya, beliau memang kagum dengan usaha ustaz walau cina tapi bimbing ramai orang ditepi jalan dan juga bantu maknyah untuk dibimbing dan keluar dari tekanan hidup. Beliau kata ramai maknyah nak solat dan mereka perlu dipimpin. Walau suasana agak bising kami dapat berbual dekat 2jam. Jarang orang tengah suasana riuh nak berbual cerita Islam sampai 2jam. Kata saya halal itu jelas. Haram itu jelas. Dan usaha memujuk rayu manusia dengan kasih sayang dekat dengan Allah itulah kerja Nabi saw..itulah usaha kita sebagai insan..beliau pun kata perkara yang sama..subhanallah..


Sempat cerita saya akan bawa maknyah 3hari 2malam 23,24,25 oktober ini untuk motivasi, solat berjemaah,qiamulail. Peranan solat dan usaha dakwah Nabi saw. Islam itu indah.

Katanya betul usaha ustaz beri makan dan mereka tertawan dengan Islam. Bila saya tengok Wah..sebak tengok..Tahniah ustaz. Ustaz menyelamatkan ramai orang tepi jalan dan beri mereka tempat tinggal. Doakan perjalanan dakwah ini dalam menuju Redha Allah..Allah maha baik. Teringat arwah mak saya cakap. Dulu ada orang sayang kita. Sekarang giliran kita untuk sayang orang lain..- ebitlew

#doakan program keluargasunnah 29 september 2018 di MatradeKL #daftar di www.keluargasunnah.com #atau www.wasap.my/60173666848

Dari fb ust ebit lew

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...