Saturday, September 15, 2018

Itu hak Anwar untuk bertanding, saya tak masuk campur, kata Mahathir


Datuk Seri Anwar Ibrahim berhak untuk bertanding di dalam pilihan raya kecil (PRK), demikian menurut Tun Dr Mahathir Mohamad.

Bercakap kepada media, Pengerusi Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) berkata, Anwar telah memaklumkan niatnya itu ketika beliau berada di Hong Kong.

“Dari Hong Kong dia telefon saya untuk beritahu yang dia ada PRK. Itu haknya. Saya tak masuk campur dalam perkara itu,” katanya dalam sidang media di ibu pejabat Bersatu di Petaling Jaya, hari ini.

Menjawab pertanyaan media sama ada patut atau tidak satu kerusi dikosongkan untuk Anwar, Mahathir berkata pihaknya mengambil maklum perhatian yang dibuat orang ramai terhadap perkara itu.

Bagaimanapun Mahathir menyatakan sokongan kepada pencalonan Anwar tetapi beliau tidak akan turun berkempen untuknya.

“Saya beritahu Anwar, biasanya saya tak berkempen dalam pilihan raya kecil. Tetapi saya akan sokong pencalonannya.”


Pada 12 September lalu, PKR mengumumkan kerusi parlimen Port Dickson akan dikosongkan untuk memberi laluan kepada Anwar bertanding di situ.

Penyandang kerusi itu, Datuk Danyal Balagopal Abdullah mengumumkan akan mengosongkan kerusinya bagi membolehkan Anwar menjadi anggota parlimen dan seterusnya perdana menteri pada masa akan datang.

Danyal juga berkata beliau akan terus berkhidmat di kawasan itu sebagai “mata dan telinga” kepada Anwar.

Ketika ditanya amaran Bersatu Port Dickson agar Naib Presiden PKR Rafizi Ramli dan Anggota Parlimen Kapar Abdullah Sani agar tidak turun berkempen di sana, Mahathir berkata anggota bahagian itu berhak untuk menyuarakan pandangan mereka.

Penyelaras Bersatu Port Dickson Ramli Awang berkata pihaknya mengalu-alukan Anwar untuk bertanding tetapi tidak dapat menerima Rafizi dan Abdullah kerana menuduh Mahathir dan Tun Daim Zainuddin mahu menjatuhkan Anwar.

“Itu pandangan bahagian. Anggota adakala tidak ikut peraturan…(tetapi) mereka ada hak untuk suarakan pendirian,” katanya dipetik Malaysiakini.

4 comments:

  1. Yang dok kalut tu...mungkin musuh atau Penyokong yg nak bawak rebah... saja nak pecah belah perpaduan dan mengugat kepercayaan rakyat pada PH. Pijat2 ni kena bagi perhatian sikit lah...sebelum ada yg mula nak bakar kelambu...!

    ReplyDelete
  2. Puh kalau mcm ni punya gabungan ajak perang alamat ramailah yg mampus pasal tak ikut arahan pihak atasan lain yg di susun strategi ada pulak yg mandai2 atur strategi sendiri

    ReplyDelete



  3. Saya selalu berpikir bahwa semua perusahaan pinjaman online curang sampai saya bertemu dengan perusahaan peminjam yang meminjamkan uang tanpa membayar terlebih dahulu.

    Jika Anda mencari pinjaman, perusahaan ini adalah semua yang Anda butuhkan. setiap perusahaan yang meminta Anda untuk biaya pendaftaran lari dari mereka.

    saya menggunakan waktu ini untuk memperingatkan semua rekan saya INDONESIANS. yang telah terjadi di sekitar mencari pinjaman, Anda hanya harus berhati-hati. satu-satunya tempat dan perusahaan yang dapat menawarkan pinjaman Anda adalah SUZAN INVESTMENT COMPANY. Saya mendapat pinjaman saya dari mereka. Mereka adalah satu-satunya pemberi pinjaman yang sah di internet. Lainnya semua pembohong, saya menghabiskan hampir Rp35 juta di tangan pemberi pinjaman palsu.

    Pembayaran yang fleksibel,
    Suku bunga rendah,
    Layanan berkualitas,
    Komisi Tinggi jika Anda memperkenalkan pelanggan

    Hubungi perusahaan: (Suzaninvestment@gmail.com)

    Email pribadi saya: (Ammisha1213@gmail.com)

    ReplyDelete
  4. kesaksian nyata dan kabar baik !!!

    Nama saya mohammad, saya baru saja menerima pinjaman saya dan telah dipindahkan ke rekening bank saya, beberapa hari yang lalu saya melamar ke Perusahaan Pinjaman Dangote melalui Lady Jane (Ladyjanealice@gmail.com), saya bertanya kepada Lady jane tentang persyaratan Dangote Loan Perusahaan dan wanita jane mengatakan kepada saya bahwa jika saya memiliki semua persyarataan bahwa pinjaman saya akan ditransfer kepada saya tanpa penundaan

    Dan percayalah sekarang karena pinjaman rp11milyar saya dengan tingkat bunga 2% untuk bisnis Tambang Batubara saya baru saja disetujui dan dipindahkan ke akun saya, ini adalah mimpi yang akan datang, saya berjanji kepada Lady jane bahwa saya akan mengatakan kepada dunia apakah ini benar? dan saya akan memberitahu dunia sekarang karena ini benar

    Anda tidak perlu membayar biayaa pendaftaran, biaya lisensi, mematuhi Perusahaan Pinjaman Dangote dan Anda akan mendapatkan pinjaman Anda

    untuk lebih jelasnya hubungi saya via email: mahammadismali234@gmail.comdan hubungi Dangote Loan Company untuk pinjaman Anda sekarang melalui email Dangotegrouploandepartment@gmail.com

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...