Tuesday, July 2, 2019

MENTERI MESTI AMBIL TINDAKAN TEGAS JGN CKP KOSONG SHJ.


1. Lama dah aku pernah dan masih dok sebut pasal ni. Tapi nak ulang lagi, sbb...Amaran demi amaran kita dgr, byk kali kita dgr "Last warning yg paling last" tapi berapa kerat macaiun yg terang2 memfitnah ni SocMed diambil tindakan?

2. Kita jgn pernah jemu mendesak Menteri dan pimpinan PH ambil tindakan tegas ke atas penyebar berita palsu dan mengheret pemfitnah2 ini ke mahkamah.

3. Dlm isu memfitnah Menteri, YB Yeo Bee Yin...Aku sgt setuju beliau berpendirian tegas akan mengambil tindakan undg2 kpd macaiun yg menyebarkan fitnah.



4. Setiap minggu SEPATUTNYA kena ada muka2 macaiun yg dihadapkan ke mahkamah baru gejala fitnah di SocMed ni boleh dibendung. Takkan #SKMM pantau shj tanpa diambil sebarang tindakan?

5. Biar rakyat kenal nama, muka dan dari PA$ atau UMNO atau lain2 parti pembangang. Kita masukkan dlm senarai nama mereka yg jd kaki fitnah. Simpan. Di kempen PRU15 nanti akan keluar senarai penuh kaki fitnah, baru rakyat sedar yg puak2 ni tidak bleh dipercayai.

6. Kerajaan PH melalui #SKMM ada peluang besar utk bertindak tegas dr skrg sehingga PRU15. Malangnya Menteri dibuai mimpi yg sgt panjg belum mahu bangun unless ada yg hina "turban" agaknya?

7. JIKA kerajaan punya kesungguhan dan "Political Will" aku percaya gejala berita palsu dan fitnah di SocMed ini akan berjaya sekurg2nya dibendung dari berleluasa seperti hari ini.

8. Bangunlah...jgn terus dibuai mimpi indah atas nama kebebasan bersuara yg tak bertepi. Jgn jd org celik tapi buta dan tuli. Mesti ada satu mekanisma kawalan yg berkesan dan penguatkuasaan yg tegas ke atas berita palsu dan fitnah di SocMed. Mana boleh NATO..!!

- Zus Din
02 Julai 2019

1 comment:

  1. tu salah satu bangangnya PH....kononnya pendirian PH kebebasan bersuara bagai....sdngkan flm islam seksli pun fitnah adalah haram hukumnya....ambil tindkan trhdp kaki fitnah adalah salah satu kaedah mencegah kemungkaran....

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...