Sunday, February 11, 2018

Hukuman ke atas Rafizi, Johari titik hitam sejarah negara, kata AMANAH Selangor

AKMAL HAZIQ


Parti Amanah Negara (AMANAH) Negeri Selangor menyifatkan hukuman yang dikenakan ke atas Ahli Parlimen Pandan, Rafizi Ramli dan bekas kerani Public Bank, Johari Mohamad oleh mahkamah Rabu lalu bakal menjadi titik hitam dalam sejarah negara.

7 Februari lalu Mahkamah Sesyen Shah Alam menjatuhkan hukuman 30 bulan penjara ke atas Rafizi dan Johari Mohamad, berhubung kes projek lembu negara National Feedlot Corporation Sdn. Bhd. (NFC).

“Rakyat mengetahui tindakan beliau hanyalah sebagai melaksanakan tanggungjawab mereka untuk membetulkan sebarang salah laku di dalam urusan rakyat dan negara.

“Kami bersolidariti bersama YB Rafizi dan Saudara Johari dalam menghadapi episod buruk yang bakal menjadi titik hitam di dalam sejarah negara ini dan menconteng arang ke muka seluruh rakyat termasuk generasi yang akan datang,” kata Pengerusi AMANAH Selangor, Ir Izham Hashim dalam satu kenyataan kelmarin.

Kata beliau, akan tertulis dalam sejarah negara ini kisah ‘pejuang rakyat yang berani, jujur dan berdedikasi dikurung kerana mendedahkan penyelewengan duit rakyat’.

“Kami mendoakan agar musibah besar yang menimpa YB Rafizi, Saudara Johari dan seluruh rakyat ini akan memperkukuhkan azam dan semangat kita semua untuk menumbangkan rejim Barisan Nasional (BN) ini dalam Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) yang akan datang,” katanya lagi.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...