Monday, August 6, 2018

Pengundi Sg Kandis tampar muka Najib, Hadi

MALAYSIA DATELINE

Pengundi Sg Kandis tampar muka Najib, Hadi
Ahli Parlimen Iskandar Puteri, Lim Kit Siang menyifatkan keputusan Pilihan Raya Kecil (PRK) Sungai Kandis semalam sebagai tamparan di muka buat Datuk Seri Najib Razak dan Presiden PAS, Abdul Hadi Awang.

Kata beliau, dalam PRK ini Najib Razak berkerja keras secara luar biasa dengan harapan keajaiban politik berlaku untuk membuatkan dirinya kembali popular dan mendapat sokongan ramai.

“Beliau juga berharap untuk menggunakan PRK Sg Kandis untuk memberitahu semua orang di negara ini, khususnya dalam kalangan pimpinan Umno bahawa beliaulah yang paling berkuasa dalam Umno.

“Tetapi Najib gagal teruk dalam kedua-dua usahanya itu kerana Lokman gagal mendapatkan 11,518 undi yang telah diperolehi calon Umno pada PRU14 lalu, kurang 1,933 undi daripada calon Umno-BN pada pilihan raya umum,” kata beliau dalam satu kenyataan semalam.


Jelas beliau lagi, dalam PRK Sg Kandis, beberapa orang pimpinan pusat Pas membuat pelbagai bentuk seruan supaya ahli Pas mengundi Lokman, tetaspi Lokman gagal mendapat hatta 30 peratus undi Pas pada PRU14 lalu.

Pada PRU14 lalu, calon Umno mendapat 11,518 undi sementara calon Pas mendapat 7,573 undi, yang keseluruhannya berjumlah 19,091 undi.

Calon Pakatan Harapan (PH)/PKR yang menang di situ mendapat 23,998 undi.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...